«وضعیت جنگی»: مقابله با همه‌گیری کرونا، اولویت بایدن

دولت بایدن از سازمان جهانی بهداشت برای رهبری مقابله با شیوع جهانی کرونا تشکر کرد

بایدن نحوه توزیع واکسن در دولت ترامپ را «ناکامی حاد» توصیف کرد - REUTERS/Jonathan Ernst

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در روز اول کاری خود در کاخ سفید، مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را اولویت خود اعلام کرد.

آقای بایدن گفت: «پیش از این که اوضاع بهتر شود؛ بدتر خواهد شد.»

آقای بایدن طرح خود برای غلبه بر شیوع ویروس کرونا را «وضعیت جنگی خواند.» او افزود: «طرح ملی ما، اقدامی تمام‌عیار مشابه رمان جنگ است برای حل مشکل کمبود در تامین واکسن از طیق افزایش تولید تجهیزات حفاظتی، از جمله سرنگ، سوزن و غیره.»

او افزود: «وقتی می‌گویم زمان جنگ، بعضی‌ها می‌پرسند یعنی چه؟ دیشب هم گفتم، چهارصد هزار آمریکایی جان داده‌اند. این بیشتر از تعداد کشته‌های آمریکا در جنگ دوم جهانی است.»

رئیس جمهوری آمریکا با این گفته‌ها استراتژی دولت خود را برای مقابله با ویروس کرونا کرد. طبق این برنامه، قرار است در صد روز آینده صد میلیون نفر از شهروندان آمریکا واکسن کرونا دریافت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن نحوه توزیع واکسن در دولت ترامپ را «ناکامی حاد» توصیف کرد و گفت: «در یک سال گذشته ما نمی‌توانستیم با فوریت و تمرکز و هماهنگی لازم، به دولت مرکزی متکی باشیم. ما شاهد هزینه این ناکامی مصیبت‌بار بوده‌ایم.»

در اقدامی که نشان‌دهنده رویکرد کاملا متفاوت آقای بایدن با رئیس جمهوری پیشین بود، دولت او روز پنجشنبه از سازمان جهانی بهداشت برای رهبری مقابله با همه‌گیری کرونا در سراسر جهان تشکر کرد.

جو بایدن گفت روز پنجشنبه فرمانی اجرایی برای استفاده از قانون تولید دفاعی امضا می‌کند که همه سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی را ترغیبت می‌کند هر کار لازم برای محافظت آمریکاییان در برابر ویروس کرونا را انجام دهند.»

بیشتر از جهان