نسرین ستوده در میانه درمان بیماری قلبی به زندان بازگردانده شد

رضا خندان شرایط زندان‌های ایران را فلاکت‌بار توصیف کرد

 نسرین ستوده به دلیل فعالیت‌هایش در زمینه پذیرش وکالت زندانیان سیاسی و همچنین دفاع از حقوق بشر در خردادماه سال ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد-Arash Ashourinia / AFP

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر برای ادامه دوران حبس خود مجددا به زندان قرچک ورامین فراخوانده شد.

خانم ستوده روز ۱۹ دی‌ماه برای درمان بیماری قلبی مزمن به مرخصی استعلاجی رفته بود و روز چهارشنبه مجددا به زندان بازگشت.

رضا خندان، همسر این زندانی سیاسی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز عصر نسرین به زندان قرچک برگشت. او چند روز پیش در بیمارستان پارس تهران آنژیو کرد. متاسفانه شرایط زندان‌ها در ایران فلاکت بار است و زندانیانی که مشکلات جسمی و بیماری دارند؛ شرایط سخت‌تری را تحمل می‌کنند.»

آقای خندان در ماه‌های گذشته بارها در مورد بیماری قلبی همسرش و نیاز او به تکمیل دوره درمان در بیرون از زندان اطلاع‌رسانی کرده است.

مقام‌های سازمان زندان‌ها یک بار دیگر در آبان‌ماه با مرخصی استعلاجی او موافقت کردند ولی در میانه درمان او مجددا به زندان فراخوانده شد.

نسرین ستوده به دلیل فعالیت‌هایش در زمینه پذیرش وکالت زندانیان سیاسی و همچنین دفاع از حقوق بشر در خردادماه سال ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. دادگاه انقلاب تهران او را به ۳۸ سال زندان و ۱۴۸ ضربه محکوم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارگان فعالان حقوق بشر (هرانا) اعلام کرده است که مقام‌های امنیتی و قضایی هفت اتهام را متوجه خانم ستوده کرده‌اند: «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی».

مقام‌های امنیتی این زندانی سیاسی که در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذراند را در مهرماه امسال و به بهانه انجام درمان بیماری قلبی‌اش از این زندان خارج و به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.