لباس طراحان آمریکایی بر تن کامالا هریس و جیل بایدن در مراسم تحلیف

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و داگ ایمهاف، همسر کامالا هریس، هر دو برای روز تحلیف کت‌وشلوارهایی با طراحی رالف لورن، طراح آمریکایی بر تن داشتند

(از چپ) داگ ایمهاف، کامالا هریس، جیل بایدن و جو بایدن در روز مراسم تحلیف-  Joe Raedle/Getty Images/AFP

دکتر جیل بایدن تصمیم گرفته بود در روزی که قرار است به بانوی اول ایالات‌متحده تبدیل شود، لباسی از یک طراح نوپا و تازه‌نفس آمریکایی به تن کند. در همین حال کامالا هریس، معاون اول رئیس‌جمهور منتخب نیز از طراحان سیاه‌پوست آمریکایی برای لباس اولین حضور خود در مراسم روز تحلیف بهره جست.

بانوی اول که روز تحلیف را با شرکت در مراسم در کنار همسرش، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آغاز کرد، یک لباس و ژاکت پشمی آبی راه‌راه به تن داشت که کار الکساندرا اونیل، از شرکت مارکاریان و مقیم شهر نیویورک بود.

به گزارش نشریه این‌استایل، این لباس «یک بالاتنه ابریشمی و دامنی لایه‌لایه است» و «جواهرات و مرواریدهای سواروسکی روی آن دست‌دوزی شده است.»

به گفته طراح، رنگ‌های انتخابی برای این لباس «اطمینان خاطر، اعتمادبه‌نفس و پایداری» را نشان دهد.

دکتر بایدن این لباس را که «تیم کوچکی از طراحان ساکن در قلب مرکز پوشاک شهر نیویورک» آن را طراحی و دوخته بودند، با ماسکی از همین طراح به رنگ آبی کم‌رنگ‌تر، برگزیده و به تن کرده بود.

به گزارش وب‌سایت شرکت مارکاریان، خانم اونیل شرکت پوشاک لوکس زنانه خود را در سال ۲۰۱۷ به راه انداخت و هر محصول آن «کاملا بعد از سفارش مشتری تولید می‌شوند تا تولید زباله به حداقل برسد.» از زمان تاسیس، این شرکت طراحی و تولید لباس در میان افراد مشهور از جمله کنستانس وو، کیت هادسون و کری واشنگتن به شدت محبوب بوده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، خانم هریس که به‌عنوان نخستین معاون اول خانم، سیاه‌پوست و آسیای جنوبی‌تبار تاریخ‌ساز می‌شود، برای مراسم تحلیف لباسی با طراحی کریستوفر جان راجرز و سرجیو هادسون، طراحان سیاه‌پوست آمریکایی، بر تن کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون اول، پالتویی به رنگ بنفش روشن و لباسی به همین رنگ به تن داشت و علاوه بر آن‌ها ماسکی سیاه مزین به مرواریدهای معروف خود بر ‌صورت داشت.

به گفته وب‌سایت راجرز، او در شرکت باتون روگ در شهر نیویورک مشغول فعالیت است و پوشاک خود را «با تمرکز بر لباس پوشیدن بدون دردسر و برای افرادی که اعتماد به ‌نفس بالایی دارند» طراحی می‌کند. در همین حال هادسون که مقیم ایالت کارولینای جنوبی است هم پیش‌تر لباس‌هایی را طراحی کرده است که میشل اوباما آن‌ها را برگزیده و پوشیده است.

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و داگ ایمهاف، همسر کامالا هریس، هر دو برای روز تحلیف کت‌وشلوارهایی با طراحی رالف لورن، طراح آمریکایی بر تن داشتند.

حمایت از طراحان آمریکایی در رسانه‌های اجتماعی هم با ستایش کاربران روبه‌رو شده است و بسیاری، از سلیقه انتخاب لباس افراد حاضر در مراسم تعریف کردند.

سوزان استوم، گزارشگر، درباره لباس رئیس‌جمهور و بانوی اول آینده توییت کرد: «می‌دانم که این خیلی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد ولی بازهم مهم است. استفاده از طراحان آمریکایی، یک طراح اسطوره‌ای و یک استعداد نو پا و تازه‌نفس».

شخص دیگری نوشت: «کامالا هریس و جیل بایدن هر دو پوشاکی ساخته دست طراحان آمریکایی پوشیده‌اند! ممنون از شما. خیلی خوب است که شاهد هستیم ارزش امریکا دوباره به رخ کشیده می‌شود.»

این لباس‌ها با انتخاب ملانیا ترامپ در تضاد کامل بود که برای روز آخر خود در پایتخت، لباس سیاه دو هزار و ۷۰۰ دلاری «دولچه و گابانا» را به تن داشت و روی آن ژاکت شانل پوشیده و کیف‌دستی هرمس بیرکین به دست گرفته بود که تخمین زده می‌شود ۷۰ هزار دلار قیمت دارد. مردم آن را اقدامی «بی‌توجهانه» توصیف کرده‌اند. کاربری توییت کرد: «ملانیا ترامپ شانل به تن کرده و کیف هرمس به دست دارد؛ واقعا باید این افراد را بازداشت کرد.»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی