آخرین سخنرانی ترامپ در مقام ریاست‌جمهوری: در شکلی جدید باز خواهم گشت

ترامپ خطاب به هوادارانش گفت: من همیشه برای شما مبارزه خواهم کرد

ترامپ پیش از ترک پایگاه اندروز به مقصد فلوریدا، دقایقی در برابر گروهی از هواداران خود که در محل جمع شده بودند سخنرانی  کرد- AFP

دونالد ترامپ رییس جمهوری مستقر آمریکا که ساعاتی دیگر قدرت را رسما به جو بایدن تحویل می‌دهد، صبح چهارشنبه و پس از ترک کاخ سفید وارد پایگاه هوایی اندروز در حومه واشینگتن شد.

ترامپ پیش از ترک پایگاه اندروز به مقصد فلوریدا، دقایقی در برابر گروهی از هواداران خود که در محل جمع شده بودند سخنرانی و از دستاوردهای دولتش، به ویژه در حوزه اقتصاد، دفاع کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا که تنها یک دوره چهار ساله در این مقام ماند خطاب به حامیان خود گفت، «من همیشه برای شما مبارزه خواهم کرد ... آینده این کشور هرگز بهتری از این نبوده است.»

وی در ادامه آخرین سخنرانی خود در مقام رییس جمهوری برای دولت جدید آرزوی موفقیت کرد و گفت «فکر می‌کنم آنها موفقیت بزرگی خواهند داشت. آنها پایه و اساس لازم برای کارهای فوق‌العاده را دارند.»

دونالد ترامپ که در سخنرانی خود هیچ نامی از جو بایدن نبرد، پیش از سوار شدن بر هواپیما برای حامیانش آرزوی یک «زندگی خوب» کرد و به آنها وعده داد که «در شکلی جدید» باز خواهد گشت.

ملانیا همسر رییس جمهوری و بانوی اول ایالات متحده نیز در سخنانی کوتاه گفت از این که چهار سال در این پایگاه بوده است افتخار می‌کند و برای مردم و کشور آمریکا آرزوی بهترین‌ها را در پناه خداوند کرد.

ترامپ و همسرش برخلاف سنت معمول در مراسم ادای سوگند رییس جمهوری منتخب شرکت نمی‌‌کنند و از برگزاری مراسم استقبال و پذیرایی از زوج ریاست جمهوری جدید در کاخ سفید شانه خالی کرده‌اند.

بیشتر از جهان