جشن و پایکوبی در روستای اجدادی کامالا هریس

انتظار می‌رود پیش از برگزاری مراسم تحلیف خانم هریس، در معبد محلی این ناحیه مراسم ویژه دعا برای موفقیت او برگزار شود

روز چهارشنبه در حالی که کامالا هریس، در تدارک آغاز کار خود به‌عنوان معاون ریاست‌جمهوری آمریکا است، ساکنان روستای «تولاسِندرا پورام»، زادگاه پدربزرگ مادری او در ایالت جنوبی تامیل نادوی هند، جشن و پایکوبی برپا کرده‌اند.

این روستا که در ۳۵۰ کیلومتری شهر «چنای»، مرکز ایالت تامیل نادو قرار دارد، ناحیه‌ای بسیار زیبا و پوشیده از مزارع برنج است.

انتظار می‌رود پیش از برگزاری مراسم تحلیف خانم هریس، در معبد محلی این ناحیه مراسم ویژه دعا برای موفقیت او برگزار شود. روز سه‌شنبه نیز سازمانی که گیاهخواری را ترویج می‌کند، به‌عنوان شادباش موفقیت خانم هریس، بسته‌های غذا در میان کودکان روستا توزیع کرد. خانم هریس نخستین زن رنگین‌پوست با تبار آسیای جنوبی است که در مقام معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا قرار می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنوکامپا مدهاواسیمهان، آموزگار ۵۲ ساله روستا می‌گوید: «ما بسیار مفتخریم که یک هندی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده است.»

خانم هریس در سال ۱۹۶۴ از مادری هندی به نام شیامالا گوُپالان و پدری جامائیکایی با نام دونالد هریس، زاده شد. هرچند پدربزرگ خانم هریس دهه‌ها پیش از روستای «تولاسِندرا پورام» به شهر چنای نقل‌مکان کرده است اما ساکنان این روستا پیش از انتخابات ماه نوامبر ۲۰۲۰  با برپا کردن جشن و پایکوبی برای خانم هریس آرزوی موفقیت کرده بودند و حالا هم در پی پیروزی او در این انتخابات، با آتش‌بازی و پخش شیرینی و گل به‌عنوان پیشکش‌های مذهبی، این موفقیت وی را گرامی می‌دارند.

در مراسم تجلیل از خانم هریس، پوسترهایی از او بر دیوارهای روستا نصب شده است.

هرچند جو بایدن به برنامه‌های آینده‌ خود برای بازنشستگی یا تلاش برای پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری اشاره چندانی نکرده است اما ساکنان این روستا امیدوارند خانم هریس در انتخابات سال۲۰۲۴ در مقام ریاست‌جمهوری قرار بگیرد.

جی مانیکاندان ۴۰ ساله که فعالیت‌های خانم هریس را دنبال می‌کند و تقویم روی دیوار فروشگاهش تصاویر جو بایدن و خانم هریس را نشان می‌دهد، می‌گوید: «اگر او (خانم هریس) در چهار سال آینده از هند حمایت کند، رئیس‌جمهور خواهد شد.»

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent