قدردانی از مری کوانت، نخستین طراح مینی‌ ژوپ

کوانت یک از طراحانی است که برای نخستین بار دامن‌های کوتاه (مینی ژوپ) را خلق کرد

fleetstreetsfinest.com عکس مری کوانت از 

قرار است در اواخر سال جاری، دِیم ( لقب مترادف با «سِر» مردها برای زنان در بریتانیا) مری کوانت جایزه «دستاورد یک عمر» را در مراسم اعطای جوایز بین‌المللی مد دریافت کند.

این طراح بریتانیایی به عنوان یکی از مغزهای خلاقه طرح دامن‌های کوتاه موسوم به «مینی ژوپ» شناخته می‌شود که با دهه شصت تداعی می‌شود.

در اوایل امسال، نمایشگاهی از کارهای این طراح ۸۹ ساله در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن برگزار شد که دو دهه طرح‌های او از اواسط دهه ۱۹۵۰ تا نیمه ۱۹۷۰ را نشان می‌داد و اینکه چگونه کوانت پس از سال‌های جنگ رنگ را به لندن برگرداند و زنان را ترغیب کرد با مد تجربه شخصی ایجاد کنند.

قرار است مراسم اعطای جوایز بین‌المللی مد در روز هجدهم سپتامبر در هتل ساوُی لندن برگزار شود.

مری کوانت جایزه دستاورد یک عمر را برای یک طراح بریتانیایی در این مراسم ویژه دریافت خواهد کرد. او این تقدیر را یک «افتخار» توصیف کرده است.

کوانت گفت: «افتخاری بس بزرگ است که اینچنین از طرف جوایز مد بین‌المللی تقدیر شوم. این یک مزیت ویژه بوده که بتوانم عمرم را در راهی بگذرانم که دوست داشته و توانسته‌ام از آن با کسانی که استعداد فراوان و عشق داشته‌اند، لذت ببرم».

کوانت درمیان گروهی دیگر از طراحانی است که از کارشان در این مراسم تجلیل خواهد شد.

دوناتلا ورساچی، مدیر خلاقیت مزون ورساچی هم جایزه‌ای مشابه در این مراسم دریافت خواهد کرد.

به ویوین وست وود، طراح بریتانیایی، جایزه مشارکت فوق‌العاده به مد داده خواهد شد.

در ماه فوریه، وست وود در طول هفته مد لندن، سخنرانی‌هایی در اعتراض به اوضاع آب وهوای زمین، برگزیت و کاپیتالیسم ایراد کرد.

نامزدهای دریافت جایزه بهترین مد زنان سال عبارتند از ویکتوریا بکام، ملی ساب، وکلر وایت کلر، مدیر طرح‌های ژیوانشی که لباس عروسی دوشس ساسکس را طراحی کرد.

این جوایز تا تاریخ هفدهم سپتامبر در اینترنت باز است و شما می‌توانید به آنها رای دهید.

© The Independent

بیشتر از زندگی