میلیاردر ناپدید شده چینی در کنفرانس ویدیویی ظاهر شد

جک ما، ۵۶ ساله در سخنرانی ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰، از نظام بانکداری چین به‌شدت انتقاد کرده بود

«جک ما» بنیان‌گذار شرکت تجارت الکترونیکی علی‌بابا - AFP PHOTO / TOBIAS SCHWARZ

«جک ما»، میلیاردر چینی که حدود سه ماه بود در انظار عمومی ظاهر نشده بود، روز چهارشنبه با شرکت در نشستی ویدیویی با معلمان روستایی، به آنان قول داد پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا «دوباره با هم دیدار» کنند.

آقای «ما» که بنیان‌گذار شرکت تجارت الکترونیکی علی‌بابا است، در این نشست پلیور ملوانی به تن داشت و مستقیم رو به دوربین صحبت می‌کرد.

تارنمای خبری تیانمونیوز که اولین بار گزارش این نشست مجازی را منتشر کرد، نوشته که این میلیاردر به معلمان گفته است: «پس از کووید-۱۹ دوباره همدیگر را خواهیم دید.»

بنیاد جک ما در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که آقای ما روز چهارشنبه در برنامه سالانه بنیاد معلمان روستایی حضور داشته است. گروه تجاری علی‌بابا نیز این خبر را تایید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، آقای ما که در جمع آموزگارانی که جایزه «معلمان روستایی جک ما» را دریافت می‌کردند، سخنرانی کرده، گفته است: «به علت وقوع همه‌گیری نمی‌توانیم در شهر سانیا دیدار کنیم. وقتی همه‌گیری تمام شد باید هماهنگ کنیم تا همه به سانیا سفر کنید و دوباره یکدیگر را ببینیم!» هنوز مشخص نیست آقای ما از کجا در این جلسه مجازی شرکت کرده است.

جاستین: «جک ما» ناپدید نشده، بفرمایید: چهارشنبه صبح با ۱۰۰ معلم روستایی نشست ویدیویی داشته و گفته است: بعد از پایان همه‌گیری کووید-۱۹ دوباره یکدیگر را می‌بینیم.(توییتر کینگ‌کینگ-چن،‌۲۰ ژانویه ۲۰۲۱)

این غول ۵۶ ساله دنیای فناوری در سخنرانی روز ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ خود در جمع مدیران این عرصه، از نظام بانکداری این کشور کمونیستی به‌شدت انتقاد کرد و خواستار تحول در آن شد. او حتی گفته بود که بانک‌های چینی با تفکر «بنگاه‌های رهنی» کار می‌کنند. تنها چند هفته پس از آن سخنرانی قرار بود عرضه عمومی اولیه(آی‌پی‌او) سهام «گروه انت» در بورس انجام گیرد که آقای ما نیز از آن حمایت کرد.

این مجموعه مدعی است که بزرگترین عرضه عمومی اولیه در بازار سهام به ارزش حدودی ۳۵ میلیارد دلار را پیشنهاد کرده است اما مقامات اجرایی چین، چند روز پیش از زمان آغاز اجرا، به علت وجود «مشکلات اساسی» آن را به حالت تعلیق درآوردند. از آن پس اقداماتی علیه شرکت‌های آقای ما صورت گرفته است؛ از جمله بازرسی ضدانحصاری شرکت علی‌بابا. برنامه این شرکت برای بازخریداری ۱۰ میلیارد دلار از سهام خود در ماه دسامبر با استقبال بازار مواجه نشد.

© The Independent

بیشتر از جهان