شاهزاده رضا پهلوی: فرمان مرگبار خامنه‌ای، جنایت برای ثروت و توجیه آن با جهالت است

«این جنایت عریان‌تر از آن است که بتوانند با تحمیق آن را بپوشانند»

«واکسنی که بالاترین مراجع علمی جهان تایید کرده‌اند، برای لطمه زدن به مردم ایران ساخته نشده است»-PIERRE VERDY / AFP

شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به اظهارات علی خامنه‌ای درباره ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و بریتانیا، «فرمان مرگبار خامنه‌ای» را «جنایت برای ثروت و توجیه آن با جهالت» توصیف کرد.

ولیعهد پیشین ایران در پیامی ویدیویی گفت: «واکسنی که بالاترین مراجع علمی جهان تایید کرده‌اند، برای لطمه زدن به مردم ایران ساخته نشده است.» او افزود: «تجویز واکسنی که هنوز از سوی مراجع بین‌المللی تایید نشده، تنها برای پر کردن جیب باند فساد است».

رهبر جمهوری اسلامی که از آغاز شیوع کرونا گفته بود «آمریکا خود متهم به تولید ویروس کرونا است»، در اظهاراتی با تاکید به بی‌اعتمادی به واکسن‌های «آمریکایی و انگلیسی»، اعلام کرد که واردات آنها به ایران ممنوع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشاره او به واکسن تایید شده فایزر بیونتک آمریکا است که هم اکنون در شماری از کشورهای جهان و همسایگان ایران در منطقه روند ایمن‌سازی شهروندان در مقابل بیماری همه‌گیری کرونا با استفاده از آن آغاز شده است.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «این جنایت عریان‌تر از آن است که بتوانند با تحمیق آن را بپوشانند.»

ولیعهد پیشین ایران در ادامه گفت: «وقت آن رسیده که کنترل راه کمک‌رسانی به مردم و واکسیناسیون عمومی به سپیدپوشان کادر درمانی سپرده شود و با این اقدام یک‌بار و برای همیشه سد طمع و جهالت ولایت را برای همیشه بشکنیم». شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به اینکه «هموطنان دلسوزی در حال مذاکره با نهادهای بین‌المللی» هستند، گفت، برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها باید این مطالبه عمومی از طریق کمپین‌های موثر در شبکه‌ها اجتماعی و رسانه‌های فارسی‌زبان و جهانی فراگیر شود.

پیش از این کاربران شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را نسبت به نخریدن واکسن برای مردم ایران از طریق  هشتگ واکسن بخرید (#واکسن_بخرید) نشان دادند. اما مقامات جمهوری اسلامی همچنان به موضع‌گیری‌های متناقض و مبهم خود در این زمینه ادامه می‌دهند.