چرا ترامپ خودش را عفو نکرد؟

در جلسه ترامپ، ایوانکا و کوشنر با وکلا چه گذشت؟

مشاوران حقوقی هشداری مشوش کننده به ترامپ دادند - SAUL LOEB / AFP

به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در آخرین شنبه شب اقامتش در کاخ سفید، هشداری مشوش‌کننده دریافت کرد.

مشاوران حقوقی رئیس جمهوری آمریکا به او گفتند که اگر آن طور که زمانی گفته بود بخواهد خودش و خانواده‌اش را عفو کند، از نظر قانونی در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد، زیرا این گونه القا می‌شود که جرمی در کار است.

همچنین به ترامپ هشدار داده شد که اگر بخواهد اعضایی از کنگره را که به دلیل دست داشتن در یورش به کنگره در ششم ژانویه دست داشتند عفو کند، بقیه سناتورها علیه او در جریان استیضاحش موضع خواهند گرفت.

بنابر این گزارش، در این جلسه که علاوه بر ترامپ دخترش ایوانکا، و دامادش جرد کوشنر هم حضور داشتند، پت سیپولون و وکیل دیگری که نمایندگی ترامپ را در اولین استیضاحش به عهده داشتند، به او گفتند که نباید خودش، خانواده‌اش یا هر عضو جمهوری‌خواه کنگره را پیشاپیش عفو کند مگر آن که به جرم خاصی اشاره کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا هم پیشتر همین هشدار را به ترامپ داده بود.

بر اساس این گزارش، آقای ترامپ چند روز پس از این هشدار باز هم فکر عفو خودش و خانواده‌اش را مطرح می‌کرد، ولی ظاهرا دیگر آن را دنبال نمی‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه شنبه، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا، در آخرین روز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به این هم‌حزبی خود حمله کرد. او گفت یورش روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا به «تحریک» ترامپ انجام شده است. مک‌کانل در حالی این مسئولیت را به گردن ترامپ می‌گذارد که مجلس سنا به زودی باید محاکمه استیضاح ترامپ را آغاز کند.

مجلس نمایندگان در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری ترامپ برای دومین بار او را استیضاح کرد و حالا سنا باید با محاکمه ترامپ به این رای دهد که آیا اتهام «تحریک به شورش» علیه او موجه است یا نه. از جمله مجازاتی که می‌تواند در نتیجه این اتهام متوجه ترامپ شود این است که دیگر هرگز قادر به انتخاب شدن برای هیچ سمتی نخواهد بود. این در حالی است که خیلی‌ها از احتمال بازگشت آقای ترامپ در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند.