حذف دو نیروی ارتش آمریکا از مراسم تحلیف به دلیل احتمال ارتباط با گروه‌های افراطی

مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری جو بایدن با تدابیر امنیتی شدید برگزار می‌شود

استقرار گارد ملی مقابل ساختمان کنگره در آستانه مراسم تحلیف بایدن- OLIVIER DOULIERY / AFP

دو سرباز گارد ملی نیرو زمینی ارتش آمریکا از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری جو بایدن که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود کنار گذاشته شدند. یکی از مقامات وزارت دفاع در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» ضمن تایید این خبر گفت این بخشی از تلاش برای کسب اطمینان از این است که هیچ یک از نیروهای روز تحلیف روابطی با گروه‌های افراطی نداشته باشند.

هنوز معلوم نیست این دو دقیقا به چه دلیلی کنار گذاشته شده‌اند. آسوشیتدپرس اولین منبع خبری بود که این ماجرا را گزارش کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گارد ملی در واکنش به انتشار این خبر گفت: «ما برای حفظ امنیت عملیات‌ها در مورد روندِ گزینش و کنترل پیشینه نیروهای نظامی پشتیبان مراسم تحلیف صحبت نمی‌کنیم.» این گارد گفت این سرویس مخفی (نیروی مسئول پشتیبانی از جان رئیس‌جمهور آمریکا) است که باید در آینده به سوال‌های اینچنینی پاسخ دهد.

کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت، در روز دوشنبه گفته بود طبق اطلاعات موجود خطری از درون نیروهای نظامی مراسم تحلیف را تهدید نمی‌کند. پیش از آن، رئیس گارد ملی واشنگتن گفته بود پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مشغول بررسی پیشینه نیروهای حافظ پایتخت آمریکا است تا جلوی هرگونه ایجاد اختلال احتمالی از درون نیروهای مسلح گرفته شود.

آقای میلر از پلیس فدرال بخاطر یاری‌رسانی در امر کنترل پیشینه و گزینش نیروهای گارد ملی تشکر کرد و گفت کنترل پیشینه امری همیشگی و معمول است.

در حال حاضر خیابان‌های پایتخت آمریکا پر از هزاران نیروی گارد ملی است که برای تامین امنیت مراسم تحلیف اعزام شده‌اند.