آخرین سخنرانی بایدن پیش از حرکت به سوی واشنگتن

«افتخار می‌کنم که رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای شما می‌شوم»

بایدن با چشمان اشک آلود از اهالی دلور خداحافظی کرد - JIM WATSON / AFP

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده پیش از ترک محل زندگی‌اش در ایالت دِلِوِر برای رفتن به واشنگتن پیشاپیش مراسم تحلیف، سخنرانی کرد.

آقای بایدن در حالی که بغض کرده بود از اهالی ایالت دِلِوِر برای برگزیدن او به نمایندگی مجلس سنا در آغاز فعالیت سیاسی‌اش سپاسگزاری کرد.

او با یادآوری آشنایی‌اش با باراک اوباما در قطاری که از شهر ویلمینگتون دلور به واشنگتن می رفت گفت: «من و خانواده‌ام داریم حالا داریم دوباره به واشنگتن برمی‌گردیم تا با یک زن سیاه‌پوست هندی‌تبار دیدار کنیم که معاون رئیس جمهوری خواهد شد.»

آقای بایدن گفت: «افتخار می‌کنم که رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای شما می‌شوم.»

رئیس جمهوری منتخب آمریکا که اشک از چشمانش جاری بود، گفت اگر پسرش «بو» زنده بود، او رئیس جمهوری آمریکا می‌شد.

در پایان سخنرانی آقای بایدن، یک خاخام برای او دعای خیر خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن رییس جمهوری منتخب ایالات متحده و کامالا هریس معاون او قرار است در آستانه برگزاری مراسم ادای سوگند خود، با شرکت در یک مراسم ویژه، یاد قربانیان ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» را گرامی داشته و به آنها ادای احترام کنند.

این مراسم عصر سه‌شنبه و در مقابل بنای یادبود آبراهام لینکلن در شهر واشینگتن پایتخت آمریکا برگزار خواهد شد. در این مراسم همچنین نورافشانی خاصی در اطراف دریاچه مقابل بنای یادبود اجرا خواهد شد که به گفته رسانه‌ها، نخستین بار خواهد بود.

چهارصد چراغ، به یاد تقریبا چهارصد هزار قربانی کووید۱۹ در آمریکا، در دریاچه روشن خواهد شد. کمیته برگزارکننده مراسم از مردم سراسر کشور نیز خواسته است که همزمان اقدام به روشن کردن چراغ در مقابل منازل و محل کار خود کنند.

همزمان با برگزاری این مراسم، ناقوس کلیساها نیز رأس ساعت ۱۷:۳۰ به وقت شرق ایالات متحده به عنوان «لحظه ملی اتحاد و بزرگداشت» به صدا در خواهند آمد. انتظار می‌رود جو بایدن و کامالا هریس هر دو در این مراسم سخنانی را ایراد کنند.

بیشتر از جهان