اولین مجموعه لوازم آرایش بدون جنسیت مک به بازار می‌آید

شرکت مک این مجموعه را در همکاری با «هریس رید»، طراح مد عرضه می‌کند

هریس رید، طراح مد - Harris Reed/MAC

شرکت مک، برای اولین بار، مجموعه محصولات آرایشی بدون جنسیت خود را در همکاری با هریس رید، طراح مد، راه‌اندازی می‌کند. 

هریس رید، با تعریف هویتی بدون جنسیت برای خود، در لندن مستقر است و با هری استایلز و سولانژ نولز، همکاری کرده است. 

این طراح، تابستان گذشته از دانشگاه سنترال سنت مارتینز، فارغ‌التحصیل شد و بیش از هر چیز برای طراحی کت‌های موسوم به «اسموکینگ» و شلوارهای فاق‌بلندی که استایلز در عکس‌های نشریه مد وگ در سال گذشته به تن کرد، مشهور است. 

مجله وگ، این طراح لباس را «سلاح مخفی مد»‌ توصیف کرده است. 

خط جدید لوازم آرایش، از رنگ‌هایی استفاده کرده که به نحوی شیک، جاری و روان هستند. در این راه از افرادی همچون دیوید بوئی و میک جگر جوان الهام گرفته است. 

تری باربر، مدیر هنری لوازم آرایش مک، در بیانیه‌ای گفت:‌ «هریس طیفی از محصولات را در چشم‌انداز مطابق روز و آراستگی لباس خلق کرده است. رنگ‌ها به شکلی شیک، جاری و روان هستند و از نقاشی‌های رنسانس تا تصاویر برجسته دیوید بوئی و میک جگر جوان، الهام‌بخش آن بوده‌اند.»

رید گفت نام‌های انتخابی برای مجموعه (از جمله «متاسف نیستم» و «آن روز، امروز است») طوری انتخاب شده‌اند تا افراد را ترغیب کنند خودِ اصیل خود باشند. 

رید به نشریه آلور گفت: «تک‌تک نام‌ها در مجموعه، بر اساس مفاهیم روزانه‌ای است که من به خودم می‌گویم. چه «دوگانگی‌ خود را در آغوش بگیر» باشد یا «مکالمه براق»، می‌خواهم مردها، زنان، افراد خارج از جنسیت، و همه بتوانند این مفاهیم را بیرون آورده و بر بهترین نسخه خود بپوشانند. آنان چیزی را به تن کرده‌اند که هماهنگ با باور و عقیده آنها است، چیزی را پوشیده‌اند که واقعا به آنان کمک می‌کند تا خود اصیل خود را تقویت کنند و نشان بدهند که چه کسی هستند.»

تمامی محصولات در مجموعه جدید را می‌توان، با استفاده از انگشت بر صورت قرار داد، و این تلاشی است برای آنکه اطمینان حاصل شود که مجموعه برای استفاده همه در دسترس و مناسب است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رید می‌خواست با این مجموعه، رویکردی بازیگوشانه را تبلیغ کند. ماتیک‌ها به جای بسته‌بندی لوله‌ای، در بشقاب‌های کوچک بسته‌بندی شده‌اند، به این معنی که می‌توان آنها را در صورت دلخواه، به جاهای دیگر صورت نیز زد. 

او گفت:‌ «همه چیز و هر چیز چندکاربردی است. درست مثل رویکرد من به مد. یک لباس حتما قرار نیست برای بالاتنه باشد. این جنس پارچه می‌تواند هم برای چکمه استفاده شود و هم برای کلاه. این سایه فقط برای چشم نیست. این سایه برای استخوان شانه هم است. این سایه‌ چشم می‌تواند روی خط رستنگاه مو زده شود تا صورت شما را در حلقه‌ای از طلا احاطه کند.»

این مجموعه شامل یک پالت سایه چشم، یک پالت لب، یک پایه رنگ کرمی و یک مداد چشم است. قرار است این مجموعه در هجدهم ماه فوریه، به بازار برود و در قفسه فروشگاه‌های سلفریج، براون تامس، و مک در معرض فروش قرار گیرد. قیمت آن از ۱۶ تا ۲۸ پوند خواهد بود. 

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی