مسی اخراج شد، اتلتیک بیلبائو قهرمان سوپرکاپ

در دقایق آخر مسی بازیکن تیم اتلتیک را با مشت به زمین انداخت

اتلتیک در سال ۲۰۱۵ نیز موفق شده بود همین تیم بارسلونا را در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه پنج بر یک شکست دهد - Pablo GARCIA / RFEF / AFP

دیدار پایانی مسابقات فوتبال سوپرکاپ اسپانیا برگزار شد اما این بار متفاوت‌. معمولاً این گونه فینال‌ها بین دو غول بزرگ اسپانیا برگزار می‌شود اما این بار اتلتیک بیلبائو که به تازگی به اسم اتلتیک نیز شناخته می‌شود، توانست با شکست رئال مادرید در مسابقه نیمه‌نهایی به دیدار پایانی صعود کند و حریف بارسلونا در فینال باشد.

بازگشت مسی به ترکیب اصلی تیم پس از سپری کردن دوران مصدومیتش شاید مهم‌ترین و بهترین خبر برای بارسایی‌ها بود. به عبارتی می‌توان گفت تنها امید طرفداران بارسلونا در این روزها که نتایج خوبی کسب نمی‌کند حضور مسی در این تیم است. در این بازی تیم فوتبال بارسلونا بازی نسبتاً ضعیفی را به نمایش گذاشت و تیم اتلتیک با فشارهای زیاد در نیمه حریف سعی در تصاحب توپ و جلوگیری از بازی‌سازی هافبک‌های بارسا داشت. این بازی تا دقیقه ۴۰ متعادل پیش می‌رفت تا این که گریزمن موفق شد دروازه اتلتیک را باز کند.

مسی نیز که هنوز به طور کامل از مصدومیت رها نشده بود، زیاد دونده نشان نمی‌داد و سعی می‌کرد تا به پای چپ مصدوم خود فشار وارد نکند. اما چیزی از زمان گل بارسا نگذشته بود که در دقیقه ۴۲ تیم اتلتیک بازی را به تساوی کشید.

در نیمه دوم نیز بازی نسبتاً پراکنده‌ای را از دو تیم شاهد بودیم تا این که تیم اتلتیک در دقیقه ۵۹ به گل رسید ولی این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. در ادامه تیم بارسلونا عملکرد بهتری داشت و گریزمن موفق شد در دقیقه ۷۸ گل دوم خودش و بارسلونا را به ثمر برساند. اما روز تلخ بارسلونا از دقیقه ۸۶ شکل گرفت، زمانی که ویالیبره بازیکن تعویضی اتلتیک به بازی آمد، و در بدو ورود در دقیقه ۹۰ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال بارسلونا که جام را در دقایق پایانی بازی از دست داده بود، با روحیه‌ای متفاوت وقت اضافه را آغاز کرد و در عین ناباوری در همان ابتدای کار و دقیقه ۹۵ دروازه خود را برای بار سوم توسط ایناکی ویلیامز باز شده دید. تیمی که تا قبل از پایان بازی در وقت‌های قانونی ۲ بر ۱ پیش بود حالا جام را از دست رفته می‌دید. تعویض‌های رونالد کومان نیز بی‌نتیجه ماند.

در دقایق پایانی بازی، مسی در حالی که توپ را در اختیار داشت و تدارک حمله‌ای را می‌دید، در یک حرکت عجیب بازیکن تیم اتلتیک را با ضربه مشت به زمین انداخت و داور پس از بازبینی مجدد از طریق وی‌ای‌آر او را از زمین مسابقه اخراج کرد و بدین ترتیب بارسلونا سوپرکاپ اسپانیا را از دست داد و تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو موفق شد پس از گذشت پنج سال دوباره در این مسابقات به قهرمانی برسد.

اتلتیک در سال ۲۰۱۵ نیز موفق شده بود همین تیم بارسلونا را در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه پنج بر یک شکست دهد.

این اولین اخراج لیونل مسی در مسابقات باشگاهی بعد از انجام ۷۵۳ بازی برای بارسلونا است. این حرکت غیر ورزشی از سوی مسی ممکن است او را بین ۴ تا ۱۲ جلسه از حضور در مسابقات محروم کند. رونالد کومان پس از پایان این بازی اظهار داشت: «این یک قدم به عقب نیست، بودن در این مرحله نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی هستیم، و برای پیروزی در این دیدار تمام تلاشمان را انجام دادیم.»

بیشتر از ورزش