آغاز بزرگترین واکسیناسیون جهان در هند

هندوستان قصد دارد ۳۰۰ میلیون نفر را در مقابل ویروس کووید-۱۹ واکسینه کند

وزارت بهداشت هند قصد دارد در هر سه هزار و شش مرکز واکسیناسون این کشور، روزانه به ۱۰۰ نفر واکسن بزند -

کشور هندوستان از روز شنبه ۲۷ دی‌ماه، کارزار واکسیناسیون کووید-۱۹ را اغاز کرد که احتمالا بزرگترین واکسیناسیون در دنیا باشد. تلقیح واکسن با کارمندان بهداشت و درمان آغاز شد و به صفوف کشورهای ثروتمندتر پیوست.

هند بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان است و یکی از بزرگترین برنامه‌های ایمن‌سازی در دنیا را دارد. اما هیچ کتابچه دستورالعملی برای چالش بزرگ کنونی وجود ندارد.

مقامات هند امیدوارند که به ۳۰۰ میلیون نفر، یعنی رقمی در حدود جمعیت ایالات متحده آمریکا واکسن تزریق کنند. این واکسیناسیون چندین برابر بیشتر از برنامه فعلی این کشور، که در آن ۲۶ میلیون نوزاد واکسینه می‌شوند. دریافت کنندگان واکسن شامل ۳۰ میلیون پزشک، پرستار و سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان هستند. به دنبال آنها ۲۷۰ میلیون نفر که بیش از ۵۰ سال دارند یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند که آنها را در برابر کووید-۱۹  آسیب پذیر می‌کند، واکسینه خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، گیتا دیوی، پرستاری که به عنوان یکی از اولین افراد واکسن دریافت کرد، گفت: «خوشحالم که واکسن ساخت هند را دریافت کردم و نیازی نیست که برای این کار به دیگران وابسته باشیم.» دوی در تمام مدت شیوع بیماری در بیمارستان در شهر لکنو ، مرکز ایالت اوتار پرادش، که یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های هند است، بیماران را درمان کرده است.

دکتر منوهر اگنانی، یک مقام وزارت بهداشت هند هم در جلسه توجیهی که درباره واکسیناسیون عمومی برگزار شد گفت: «روز شنبه دست‌کم ۱۶۵ هزار و ۷۱۴ نفر واکسینه شدند.»

وزارت بهداشت هند گفته بود كه قصد دارد در هر سه هزار و شش مرکز واکسیناسون این کشور، روزانه به ۱۰۰ نفر واکسن بزند.

بیشتر از جهان