خطوط هوایی دلتا حمل اسلحه به واشینگتن را ممنوع کرد

این شرکت هواپیمایی آمریکایی اجازه نمی‌دهد تا مراسم تحلیف بایدن اسحله در بخش بار پروازها حمل شود

خطوط هوایی دلتا حمل سلاح گرم در بخش بار را تا مراسم تحلیف ممنوع کرد - Daniel SLIM / AFP

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز اعلام کرده است که حمل سلاح گرم را برای مسافرانی که پیش از مراسم تحلیف جو بایدن به مقصد واشنگتن دی‌سی سفر می‌کنند‌، منع خواهد کرد.

در حال حاضر، هر فرد حداقل ۱۸ ساله ساکن امریکا مجاز است در صورت اعلام به شرکت هوایی، اسلحه گرم خود را در یک کانتینر قفل‌شده به بخش بار هواپیما تحویل دهد. این سیاست، در هفته تحلیف رئیس‌جمهور منتخب به حالت تعلیق در خواهد آمد.

خط‌مشی جدید که از روز شنبه به اجرا در می‌آید و تا زمان تحلیف آقای بایدن در ۲۰ ژانویه پابرجا خواهد ماند، در پی یورش هفته گذشته به ساختمان کنگره اتخاذ شده است. گروهی از شورشیان طرفدار آقای ترامپ هفته گذشته به تحریک وی، ضمن برپایی تظاهراتی همان نزدیکی، به ساختمان کنگره یورش بردند. در این شورش‌ها پنج نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

اد باستین، مدیرعامل شرکت دلتا، روز پنجشنبه به سی‌ان‌بی‌سی گفت که سیاست جدید به‌عنوان بخشی از اقدامات امنیتی بیشتر برای هفته تحلیف اجرا می‌شود.

آقای باستین گفت که این شرکت طی چند روز آینده با «بررسی‌های بیشتر»، اقدامات امنیتی دیگری را نیز اعلام خواهد نمود. وی افزود: «همه ما به دلیل حوادث هفته‌های گذشته در واشنگتن در حالت آماده‌باش هستیم.»

دلتا تایید کرده است که ماموران انتظامی که مجاز به حمل سلاح گرم در هواپیما هستند، از این سیاست جدید مستثنا خواهند بود.

به گزارش ان‌بی‌سی، از زمان انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر، در پروازهای ایالات‌متحده چندین اغتشاش سیاسی اتفاق افتاده و شرکت هواپیمایی دلتا افرادی را به دلیل رفتارهای غیرعادی، از پرواز منع کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای باستین در پاسخ به این سوال که آیا او نگران رفتارهای اخیر برخی مسافران است، گفت که ۹۹/۹۹ درصد مسافران دلتا «واقعا عالی هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند.» وی ادامه داد: «من نمی‌خواهم واکنش بیش‌ازحد نشان دهم.» آقای باستین افزود: «فکر می‌کنم این تنها یک حادثه گذرا و منحصر به دوره انتخابات است.»

وی از پیام ویدیویی شامگاه چهارشنبه آقای ترامپ و دعوت او به آرامش، اظهار «خوشحالی» کرد و افزود: «امیدوارم که این به کاهش تنش کمک کند.»

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز نیز عصر چهارشنبه از اجرای اقدامات احتیاطی جدید پیش از مراسم تحلیف خبر داده بود. این شرکت هواپیمایی از ۱۶ تا ۲۱ ژانویه در پروازها به واشنگتن دی‌سی، مشروبات الکلی سرو نخواهد کرد و برای نقل‌وانتقال کارمندان خود به محل اقامتشان، وسایل نقلیه خصوصی فراهم خواهد کرد.

در واشنگتن نیز تدابیر امنیتی  جدیدی اتخاذ شده است. مقامات روز پنجشنبه به واشنگتن‌پست گفتند که میدان ملی (نشنال مال) در واشنگتن دی‌سی، در روز تحلیف به طور کامل بر روی عموم بسته خواهد بود.

در میان نگرانی‌های امنیتی، بیش از ۲۰ هزار سرباز گارد ملی برای کمک به محافظت از آقای بایدن در روز ۲۰ ژانویه، فراخوانده شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان