لغو برخی پرواز‌های اروپایی به قاهره

خطوط هوایی بریتانیایی و آلمانی نگران امنیت مسافران هستند

Pexels

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان نیز  پس از بریتیش ایرویز به دلایل امنیتی پروازهای خود به مقصد قاهره را تعلیق کرد.

سخنگوی لوفت‌هانزا به ایندپندنت گفت که روز شنبه دو پرواز از مبدا فرانکفورت و مونیخ به پایتخت مصر لغو شده‌اند.

او گفت که این شرکت روز یکشنبه پروازهای رفت و برگشت خود را به مقصد قاهره از سر خواهد گرفت.

بریتیش ایرویز غروب روز شنبه اعلام کرد که کلیه پروازهای این شرکت به مقصد قاهره به مدت هفت روز متوقف شده‌‌اند تا ارزیابی‌های امنیتی لازم در آنجا انجام شود.

سخنگوی این شرکت از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این این تعلیق‌ها خودداری کرد و گفت که این شرکت در مورد مسائل امنیتی اظهارنظر نمی‌کند.

بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما در تمام فرودگاه‌های دنیا به طور مرتب تدابیر امنیتی خود را مرور می‌کنیم و طی یک اقدام احتیاطی کلیه پروازها به مقصد قاهره را به مدت هفت روز به حالت تعلیق در آورده‌ایم تا ارزیابی بیشتر انجام شود».

«ایمنی و امنیت مشتریان و کارکنان همیشه اولویت ما بوده است و تا زمانی که از ایمن بودن پرواز یک هواپیما مطمئن نشویم آن را به حرکت درنمی‌آوریم».

سه منبع امنیتی در فرودگاه مصر به خبرنگاری رویترز گفته‌اند که کارکنان بریتانیایی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در فرودگاه قاهره ارزیابی امنیتی انجام داده‌اند.

وزارت امور خارجه بریتانیا توصیه کرده است که غیر از سفرهای ضروری از سفر به تفریحگاه ساحلی شرم‌الشیخ در مصر خودداری شود، اما هیچگونه هشدار مشابهی در مورد سفر هوایی به مقصد قاهره و از مبدا آنجا صادر نکرده است.

طبق اطلاعات موجود در صفحه توصیه‌های وبسایت وزارت امور خارجه که آخرین بار پس از انتشار این خبر در در روز شنبه برورزسانی شده است، «در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۴۱۵۰۰۰ تبعه بریتانیا به مصر سفر کرده‌اند و بیشتر این سفرها بدون مشکل بوده‌اند».

«احتمال اینکه تروریست‌ها تلاش کنند حملاتی را در مصر انجام دهند خیلی زیاد است. اگرچه بیشتر حملات در شمال صحرای سینا اتفاق می‌افتد، خطر حمله تروریستی در سراسر کشور وجود دارد».

© The Independent

بیشتر از سفر