حدود ۱.۳ میلیون مهاجر از بریتانیا رفتند

«این بزرگ‌ترین موج خروج مهاجران از زمان جنگ جهانی دوم به بعد است»

 شهروندان اتحادیه اروپا برای بازگشت به کار خود در بریتانیا نیاز به ویزای کاری خواهند داشت-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

پژوهشی جدید می‌گوید حدود ۱.۳ میلیون مهاجر بریتانیا را در بزرگ‌ترین خروج مهاجران از زمان جنگ جهانی دوم ترک کرده‌اند که دلیل آن احتمالا ویروس کرونا است.

تنها در لندن، تصور می شود ۷۰۰ هزار خارجی مقیم بریتانیا تنها از لندن خارج شده اند که بنا به این پژوهش می تواند بالقوه موجب یک کاهش ۸ درصدی در میزان جمعیت پایتخت شود.

این تحقیق که به دست مرکز آمار اقتصادی اکسلنس با بودجه دولت انجام شده است، ارتباطی مستقیم از تاثیر مخرب بیماری عالم‌گیر بر بخش‌هایی نظیر رستوران و هتل‌‌داری ترسیم کرده است.

نویسندگان تحقیق نتیجه گرفتند: «به نظر می‌رسد که بخش عمده فشارِ از دست دادن شغل در دوران شیوع بیماری عالم‌گیر جاری، بر کارگران غیر بریتانیایی وارد آمده است و به نوبه خود بیشتر باعث مهاجرت آنان به خارج از کشور شده است تا بر آمار بیکاری تاثیر گذارد.»

آنها افزودند: «اگر این آمار فقط تا حدی دقیق باشد، این بزرگترین خروج مهاجران از زمان جنگ جهانی دوم است.»

به برگزیت به عنوان دلیل این خروج ناگهانی اشاره نشده است، اما برای پر کردن مشاغل موجود هنگام احیای اقتصاد، آن هم می‌تواند عواقبی داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحت قوانین سختگیرانه‌تر مهاجرتی، شهروندان اتحادیه اروپا برای بازگشت به کار خود در بریتانیا نیاز به ویزای کاری خواهند داشت، مگر آن که به آن ها حق اقامت داده شود

علاوه بر آن، تغییرات عمده در جمعیت مناطق ممکن است کار توزیع منصفانه  واکسن‌ کووید-۱۹ در سراسر بریتانیا را برای نظام بهداشتی سخت‌تر کند.

در این پژوهش، با استفاده از اطلاعات کار در فصل سوم ۲۰۱۹ در مقایسه با همین دوره در سال ۲۰۲۰، تغییر جمعیت بررسی شده است.

این پژوهش آمار منتشر شده توسط اداره ملی آمار را مبنی بر کاهشی ۵۰۰ هزار نفری در جمعیت و در حال افزایش بودن نرخ اشتغال  بریتانیایی های مقیم لندن، به عنوان آماری «به سختی قابل قبول» رد می‌کند.

مایکل اوکانر و جاناتان پورتس، نویسندگان این پژوهش، نقص تحقیق مذکور را ناشی از دشواری در سرشماری مهاجران طی شیوع این بیماری عالم‌گیر عنوان کردند. زیرا مقامات نمی‌توانند به خاطر بیماری عالم‌گیر جاری به نحو معمول در فرودگاه‌ها و سایر ترمینال‌ها اطلاعات مهاجرت را گردآوری کنند، و به همین دلیل نیز اداره ملی آمار اظهار داشته است که در سنجش آمار مهاجرت با دشواری شدیدی مواجه بوده است.

آقای پورتس، استاد اقتصاد در کینگز کالج لندن، گفت که برگزیت ممکن است تاثیری «اندک» در این روند داشته باشد، ولی هشدار داد که آن تاثیر ممکن است افزایش یابد.

او توییت کرد: «تاثیراتی که ما اینجا توصیف کردیم به طور خاص در فاصله فصل اول تا فصل سوم ۲۰۲۰ رخ داده است و هم درباره مهاجران اتحادیه اروپا و هم مهاجران غیراروپایی صادق است.»

اما او افزود: «نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در ۲۰۲۱ برگزیت، کووید-۱۹، احیای اقتصادی و سیستم جدید، چگونه به یکدیگر واکنش نشان خواهند داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان