مشکل ۱۰۰ هزار دلاری «توالت» محافظان ایوانکا ترامپ و همسرش

ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر محدودیت‌هایی را در مورد ورود محافظان به خانه ۴۶۵ متری که شش سرویس کامل حمام و دستشویی دارد اعمال کرده‌اند

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور ایالات متحده، و همسرش جرد کوشنر- Tasos Katopodis/Getty Images/AFP

منطقه اعیان‌نشین «کالوراما» در شهر واشینگتن پایتخت ایالات متحده، سال‌هاست که محل زندگی اعضای کابینه و رؤسای جمهوری پیشین آمریکا است و ماموران سرویس مخفی برای حفاظت از آنها باید در مورد خطرات بالقوه امنیتی و تهدیدها و افراد مشکوک همواره هوشیاری خود را حفظ کنند.

روزنامه واشینگتن پست در مقاله‌ای مفصل با این مقدمه نوشت، اما با آمدن ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر – دختر و داماد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که هر دو از مشاوران او هستند – به این مکان، یک نگرانی جدید به نگرانی‌های بی‌شمار ماموران امنیتی آن محل اضافه شد: پیدا کردن توالت.

بر اساس این گزارش که روز پنجشنبه در وبسایت واشینگتن پست منتشر شد، به ماموران سرویس مخفی ایالات متحده که وظیفه محافظت از شخصیت‌های بلندپایه را بر عهده دارند، گفته شد که اجازه ندارند از هیچکدام از شش توالت موجود در داخل ساختمان محل زندگی این زوج جوان استفاده کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی همسایه‌ها و مقام‌های انتظامی گفته‌اند با این فرمان جدید، ماموران امنیتی ماه‌ها در جستجوی یک توالت مطمئن بودند تا بتوانند در حین انجام وظیفه از آن استفاده کنند. در نهایت با تعبیه توالت‌های پلاستیکی قابل حمل نزدیک منزل باراک اوباما رییس جمهوری پیشین، و نه چندان نزدیک به محل سکونت مایک پنس معاون ترامپ، مشکل حل شد.

اما این تغییرات کلی خرج روی دست مالیات‌دهندگان آمریکایی گذاشت. دولت فدرال از سپتامبر ۲۰۱۷ تا به امروز برای اجاره زیرزمین همسایه خانواده کوشنر، که بتوان از دستشویی و حمام آن برای ماموران استفاده کرد، ماهی ۳ هزار دلار پرداخته است، که مجموع آن بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌شود.

یکی از سخنگویان کاخ سفید این که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر محدودیت‌هایی را در مورد ورود محافظان به خانه ۴۶۵ متری شش اتاق خوابه‌شان که شش سرویس کامل حمام و دستشویی دارد اعمال کرده‌اند، تکذیب کرد و گفت این تصمیم خود سازمان سرویس مخفی بوده که ماموران نباید به داخل بروند.

یک سخنگوی سرویس مخفی از اظهارنظر در مورد فعالیت‌های سازمان خودداری کرد، اما حدود هشت ساعت پس از انتشار گزارش واشینگتن پست، همان سخنگو یک ایمیل جدید به روزنامه فرستاد و گفت سرویس مخفی می‌خواهد کمترین تاثیر یا حضور را در داخل اماکن تحت محافظت خود داشته باشد.

بیشتر از زندگی