قربانیان کرونا در جهان به دو میلیون نفر رسید

واکسیناسیون عمومی در تعدادی از کشورهای جهان آغاز شده است

جمع آوری اطلاعات دقیق از کشورهای فقیر و پرجمعیت، دشوار است-Sajjad HUSSAIN / AFP

آمارهای رسمی ارائه‌شده به سازمان‌های جهانی نشان می‌دهد که تعداد قربانیان عوارض ابتلا به کووید ۱۹ در جهان به مرز دو میلیون نفر رسیده است.

یک سال پس از گزارش اولین موارد ابتلا در چین، هنوز درمان قطعی برای این بیماری حاد تنفسی پیدا نشده است اما چندین نمونه واکسن با پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقات و آزمایش، در کشورهای مختلف جهان وارد مرحله استفاده عمومی شده‌اند.

دست‌کم تابه‌حال دو نمونه از ویروس جهش‌یافته در بریتانیا و برزیل مشاهده‌شده است. درحالی‌که از جهش ویروسی مورد برزیلی اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما در بریتانیا، ویروس جهش‌یافته که توانایی انتشار بسیار بالاتری به ویروس اصلی دارد، کشور را دوباره به قرنطینه عمومی کشانده است. آمار مرگ روزانه برای اولین بار از سال گذشته از ۱۵۰۰ نفر گذشت. بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی بریتانیایی‌ها بستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند خبرهای جسته‌وگریخته‌ای از مشاهده ویروس جهش‌یافته در کشورهای دیگر نیز گزارش‌شده است، اما شروع واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورها، این امید را می‌دهد که از آمار ابتلای روزانه کاسته شود.

اما مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که ممکن است سال دوم اپیدمی کرونا دشوارتر از سال اول باشد.

بیشتر از جهان