حوثی‌ها می‌گویند با وجود تصمیم آمریکا، مذاکرات صلح را متوقف نمی‌کنند

آمریکا قرار است ۱۹ ژانویه با افزودن نام شبه‌نظامیان حوثی به فهرست تروریسم تحریم‌هایی علیه آنها اعمال کند

نماینده حوثی‌های یمن گفته با وجود تصمیم آمریکا مذاکرات صلح با سازمان ملل متحد و عربستان سعودی را متوقف نخواهد کرد-MOHAMMED HUWAIS / AFP

نماینده حوثی‌های یمن می‌گوید با وجود تصمیم آمریکا به قرار دادن نام این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی، مذاکرات صلح با سازمان ملل متحد و عربستان سعودی را متوقف نخواهد کرد.

محمد عبدالسلام مذاکره‌کننده ارشد جنبش انصارالله روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفت، «این (گفت‌وگوهای صلح) با تصمیم آمریکا که نه جنبش ما و نه روابط بین المللی ما را محدود نخواهد کرد، هیچگونه ارتباطی ندارد.»

سخنگوی شورشیان شیعه حوثی، با بیان این که «ما تلاش‌هایمان را برای رسیدن به صلح در یمن متوقف نخواهیم کرد،» تاکید کرد که این مسئولیت ما است مذاکره کنیم و به جنگ و محدودیت‌های اعمال شده بر یمن پایان دهیم.

وزیر خارجه ایالات متحده پیشتر گفته است ۱۹ ژانویه، در آخرین روز دولت دونالد ترامپ، با افزودن نام شبه‌نظامیان شیعه حوثی در یمن به فهرست تروریسم تحریم‌هایی علیه آن گروه و سه تن از رهبرانش اعمال خواهد شد.

سه مقام‌ ارشد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از دولت آمریکا خواستند از تصمیم خود صرف نظر کند و گفتند این اقدام و تحریم‌های ناشی از آن، به گسترش قحطی و گرسنگی در یمن و شکست مذاکرات صلح دامن می‌زند.

بیشتر از جهان