برگزاری اجتماع «فاطمیون» در تهران در میانه کرونا و آلودگی هوا

عزاداری سالانه حسینیه علی خامنه‌ای به دلیل بحران کرونا بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود

 مراسم «فاطمیون جنوب تهران» با حضور دو مداح و یک گروه موسیقی برگزار خواهد شد - عکس از خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری‌‎‌مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم «فاطمیون جنوب تهران» با حضور دو مداح و یک گروه موسیقی و با همکاری مساجد، هیات‌‌های مذهبی، پایگاه‌‌های بسیج و نیروهای انتظامی برگزار خواهد شد. این در حالی است که انشیروان بندپی، استاندار تهران در روزهای گذشته با اشاره به رسیدن ایام فاطمیه و با اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و گردهمایی به همین مناسب تاکید کرده بود که  طبق مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری هر نوع تجمع در مناسبت‌‌های مختلف ممنوع است و مراسم‌‌ها باید به شکل مجازی برگزار شود و در این زمینه نظارت‌‌ها تشدید می‌‌شود. ‌

در هفته‌‌های گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور گفته بود که باتوجه به شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور اجازه برگزاری هیچ برنامه یا مراسمی که مستلزم تجمع افراد است داده نخواهد شد. استانداران قم، زنجان، هرمزگان، و همدان نیز طی برگزاری هرگونه تجمعی در این ایام را غیر قانونی و ممنوع اعلام کرده‌‌اند.

وزیرکشور ایران -- که فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا هم هست -- و استاندار تهران برگزاری تجمعات فاطمیه را ممنوع اعلام کردند.

شهردار منطقه ۱۵تهران گفته است که اجتماع فاطمیون در جنوب تهران در محدود میدان شوش، همزمان با درگذشت دختر پیامبر اسلام  برگزار می‌شود. این در حالی است که وزیرکشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و استاندار تهران برگزاری هر نوع تجمعی به مناسبت روزهای فاطمیه را در کل کشور و تهران ممنوع اعلام کرده‌‌اند. گفته می‌شود باهرگونه تجمعی به همین مناسبت در کل کشور برخورد خواهد شد.

علی خامنه‌‌ای رهبر جمهوری‌اسلامی ایران هم امروز در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرده که امسال به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کامل شیوه‌‌نامه‌‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ عزاداری سالانه او، بدون حضور جمعیت و تنها با حضور یک سخنران و یک روضه‌خوان برگزار  خواهد شد.

برگزاری گردهمایی فاطمیون در جنوب تهران اما در حالی از سوی خبرگزاری‌‎مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ شده‌ است که تعداد جانباخته‌‌‎‌های روزانه کرونا همچنان بالای ۱۰۰ نفر در روز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه  فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بخش‌های عادی و ویژه خبر داد. همزمان سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواسته که به دلیل آلودگی بالای هوای تهران تا حد امکان در منزل بمانند و از فعالیت بدنی و حضور در شهر خودداری کنند.

وضعیت آب و هوای تهران و ۸ کلانشهر ایران طی بیشتر از ۲۰ روز گذشته در شرایط بحرانی برای تمام گروه‌‌ها بوده ‎است. آلودگی هوا در برخی مناطق تهران ازشاخص  ۲۰۰ نیز در روزهای اخیر عبور کرده است.

روز پنجشنبه سیما سادات لاری، سخنگوی وزرات بهداشت گفته که بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت آلودگی هوا قرار دارند و با توجه به تاثیر هوای آلوده در شیوع کرونا از مردم می‌‌خواهیم تا حد امکان به سطح شهر بویژه مناطق مرکزی و پر ترافیک سفر نکنند.

اعلان عمومی برای برگزاری مراسم فاطمیون در منطقه پرجمعیتی در تهران که از نقاط قرمز در خصوص کرونا و آلودگی هواست در حالی صورت گرفته که پیشتر وزیرکشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و استاندار تهران برگزاری هر نوع تجمعی را در تهران ممنوع اعلام کرده‌اند.