درخواست ترامپ از مردم آمریکا برای کاهش تنش و خشم در جامعه

رئیس جمهوری آمریکا: من خواهان هیچ‌گونه خشونت، قانون‌شکنی و خرابکاری نیستم

دونالد ترامپ رییس جمهوری مستقر ایالات متحده، که در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود برای دومین بار با استیضاح روبرو شده است، روز چهارشنبه از مردم آمریکا خواست به «کاستن از تنش‌ها و آرام کردن خشم» کمک کنند و گفت خواهان خشونت به هر شکلی از آن نیست.

در حالی که دسترسی ترامپ به شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر، که او مواضع خود را از طریق آن منتشر می‌کرد، شبکه خبری فاکس در گزارشی اختصاصی از قول او نوشت، در پی انتشار گزارش‌هایی درباره برگزاری تظاهرات بیشتر، من خواهان هیچ‌گونه خشونت، قانون‌شکنی و خرابکاری نیستم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی که تنها یک هفته دیگر در قدرت باقی خواهد بود، در بیانیه‌ای که به فاکس نیوز ارسال کرده است گفت، «این چیزی نیست که طرفدار آن باشم و چیزی نیست که آمریکا طرفدار آن باشد. من از همه آمریکایی ها می‌خواهم به کاستن از تنش‌ها و آرام کردن خشم (در جامعه) کمک کنند.»

یکی از مشاوران رییس جمهوری آمریکا همچنین به شبکه فاکس نیوز گفته است که این بیانیه از طریق اداره مطبوعات کاخ سفید نیز منتشر خواهد شد و سپس کاخ سفید تلاش خواهد کرد تا آن را در همه حساب‌های رسمی دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

این اظهارات ترامپ در حالی بیان می‌شود که مجلس نمایندگان بررسی استیضاح او را از آغاز کرده و انتظار می‌رود تا پایان امروز رأی‌گیری انجام شود. انتظار نمی‌رود سنا، که باید حکم نهایی را بدهد، پیش از پایان ریاست جمهوری او در ۲۰ ژانویه برای این منظور تشکیل جلسه بدهد.