وکیل خانواده قاضی منصوری: زن همراه وی معاون دادستان بود

پرونده مرگ قاضی منصوری با ابهامات جدیدی روبرو شده است

نام غلامرضا منصوری در پرونده فساد مالی قوه قضائیه ایران  بر سر زبان‌ها افتاد-عکس از ایسنا

پرونده مرگ قاضی منصوری با ابهامات جدیدی روبرو شده است. حالا پای یک زن به وسط کشیده شده که گفته می‌شود «رئیس دفتر سابق منصوری در تهران» بوده و از قبل هم با آقای منصوری ارتباط داشته است. علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده منصوری، جزییات بیشتری در این مورد اعلام کرد که نشان می‌دهد قاضی منصوری از ابتدای حضور در خارج از ایران تنها نبوده است و مسئول دفتر او که یک خانم بوده و پیش از او در فرانسه مستقر شده، او را همراهی می‎کرده است.

چند روز پیش از این علیزاده طباطبایی اعلام کرده بود که «یک زن در رومانی همراه او بود». «او» یعنی قاضی منصوری و همین چند جمله کافی بود تا تلاش کشف هویت این زن آغاز شود. از طرفی هنوز هویت زن همراه قاضی جان‌باخته معلوم نشده بود که امروز هم برادر قاضی منصوری شبهات بیشتری به پرونده برادر خود اضافه کرد: «او در روزهای آخر گروگان بود !»

زنی که همراه قاضی منصوری بود کیست؟

از روز اعلام خبر مرگ غلامرضا منصوری تا امروز که چند ماهی از آن سپری شده است، اماواگرهای بسیاری درباره این مرگ مطرح می‎شود: خودکشی؟ ترور؟ آدم‌ربایی؟ قتل؟ یا فرار منجر به مرگ؟ تا روزهای اخیر اما کسی به‌صراحت از حضور فرد دومی در این مرگ پرابهام حرفی به میان نیاورده بود تا این که بالاخره سیمای زنی در پرده، به پرونده اضافه شد. زنی که وکیل خانواده منصوری امروز اعلام کرده که در زمان فعالیت غلامرضا منصوری به‌عنوان معاون دادستان به‌عنوان «رئیس دفتر» او فعالیت می‌کرده است.

وکیل قاضی منصوری تاکید کرد: «البته این خانم قبل از ایشان برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته بودند، اما در این مسافرت همراه ایشان بودند و از فرانسه به آلمان آمدند، ایشان را همراهی می‌کردند و تا آخرین لحظات نیز با ایشان همراه بودند.» علیزاده طباطبایی با این توضیحات به پایگاه خبری «اعتماد آنلاین» گفته است که تحقیقات بیشتری در این مورد انجام خواهد شد تا شبهات پرونده برطرف شود.

حالا امروز که علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده منصوری، درباره «خانمی که همراه قاضی منصوری بوده است» توضیح داد، برادر این قاضی جان‌باخته هم گفت: «تماس‌های برادرم در دو، سه روز آخر به صورتی بود که به نظر می‌رسید در اختیار خود او نیست و مثل‌اینکه گروگان افرادی باشد، عمل می‌کرد و مانند کسانی که محدودیت گفتار و رفتار دارند و آزاد نیستند، بود.»

قبل از آن هم وکیل این پرونده از حضور زنی در این میان صحبت کرده بود. حالا معلوم نیست غلامرضا منصوری گروگان این زن همراه و آشنای قدیمی خود بوده است یا کسی یا کسان دیگری هم در این میان او را به گروگان گرفته‎ بوده‎اند.

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کمی بعد از مرگ قاضی منصوری گفته بود: «یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در قوه قضائیه برای حذف فردی است که ممکن است حاوی مطالبی باشد.» حالا برادر این قاضی هم می‎گوید که برادرش احتمالا در گروگان گروهی بوده است.

اما پرونده قاضی منصوری در چه مراحلی است؟ برای یافتن این پاسخ، وکیل خانواده منصوری بررسی‌های بیشتری را آغاز کرده و برای انحصار وراثت به اطلاعات جدیدی رسیده است. سیدمحمود علیزاده طباطبایی، می‎گوید: «خانواده منصوری هنوز انحصار وراثت خود را نداده‌اند که یک مقدار تعلل کردند.» این وکیل دادگستری به محض آغاز مراحل انحصار وراثت تصمیم دارد درخواستی به بازپرس ارائه کند تا افرادی که با قاضی منصوری در روزهای آخر در ارتباط بودند شناسایی شوند. به گفته علیزاده طباطبایی: «از روی موبایل ایشان کاملا مشخص است چه کسانی هستند و خانواده نیز می‌دانند این افراد چه کسانی بودند.» او همچنین بیان کرد: «به‌عنوان مطلع به بازپرسی از بازپرس پرونده خواهیم خواست که تحقیقات انجام شود تا شاید سرنخ‌های جدیدی پیدا کنند.»

تحقیقات بیشتر نشان خواهد داد که آیا مسئول دفتر قاضی منصوری که به‌عنوان معاون دادستان فعالیت داشته است برای زیرنظر گرفتن قاضی فراری مامور شده بود یا واقعا تنها یک اتفاق آن‌ها را در آلمان به هم رسانده است.

نام غلامرضا منصوری در پرونده فساد مالی قوه قضائیه ایران که جلسه نخست آن ۱۸ خرداد سال جاری برگزار شد و متهم ردیف اول آن اکبر طبری بود، بر سر زبان‌ها افتاد. پرونده‎ای با ۲۲ متهم که در جلسات بازپرسی و در دادگاه مشخص شد برخی از متهمان این پرونده پرسروصدا در ایران نیستند و یا به گفته دادستان، متواری‌اند. یکی از این متواری‎ها، متهم ردیف نهم، غلامرضا منصوری بود که چند روز بعد از طبقه چهارم هتلی در رومانی به پایین پرت شد.

غلامرضا منصوری، که قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات بود، در پرونده معروف به «طبری» متهم به گرفتن رشوه ۵۰۰ هزار یورویی شد. کمی بعد ویدئویی از او در فضای مجازی منتشر شد که آقای منصوری در آن اعلام می‎کرد در اولین فرصت و با اولین پرواز به ایران بازخواهد گشت. مقامات قضایی ایران همزمان اعلام کردند که او مرداد سال گذشته از کشور خارج شده است و در آلمان سکونت دارد. طبق آنچه منصوری ‌گفت، قرار بود فردای روز ضبط ویدئو به سفارت ایران برود و راه برگشتن به ایران را جویا شود ولی در میانه راه بازگشت، از هتلی کوچک در رومانی سر درآورد که محل مرگ او شد.