محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن

روز دوشنبه حدود ۵۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین شناسایی شد

مقامات درمانی چین، موج نخست کرونا را با موفقیت مهار کردند - Anthony WALLACE / AFP

در پی نگرانی از شروع موج دوم ویروس کرونا در چین که خاستگاه این ویروس است، مقامات این کشور محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا را در مناطق نزدیک پکن وضع کردند.

پس از آنکه هفته قبل، نتیجه آزمایش کرونای حدود ۳۰۰ نفر مثبت شد، دو منطقه شیجیاژوانگ و شینگتای در استان هبی واقع در جنوب پایتخت چین، دستور برقراری قرنطینه خانگی به مدت هفت روز را صادر کردند. با این تصمیم، بیش از ۱۸ میلیون نفر در وضعیت قرنطینه سراسری جدیدی قرار می‌گیرند.

طبق گزارش انجمن ملی بهداشت چین، روز دوشنبه حدود ۵۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شد. روز یکشنبه این رقم بیش از ۱۰۰ مورد بود.

لانگفانگ یکی از شهرک‌های اقماری پکن، ۴.۹ میلیون ساکنان خود را در وضعیت قرنطینه خانگی قرار داده است و دستور آزمایش‌ انبوه برای جلوگیری از شیوع ویروس صادر شده است.

شیجیاژوانگ، مرکز استان هبی نیز بیش از همه دستخوش تازه‌ترین اوج‌گیری ابتلا بوده است و ۸۲ مورد ابتلا در روز یکشنبه در این منطقه گزارش داده‌ است. این سبب شد مجلس نمایندگان این استان، موسوم به کنگره خلق هبی، نشست سالانه‌اش را لغو کند. این نشست قرار بود در روز ۲۵ ژانویه برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز منشاء این تازه‌ترین اوج‌گیری ابتلا مشخص نشده است اما طبق گزارش نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست، از دسامبر پارسال برگزاری مراسم عروسی، خاک‌سپاری و آیین‌های مذهبی در روستاهای اطراف شیجیاژوانگ، عامل بسیاری از موارد ابتلا بوده است. برخی از بیماران با آنکه علائم بیماری را داشتند به جای رفتن به بیمارستان‌های عمومی که در فواصل تا ۴۵ کیلومتری آنها قرار دارند، به درمانگاه‌های محلی مراجعه کردند.

مقامات درمانی چین توانستند با موفقیت موج نخست کرونا را مهار کنند. از آن پس درگیر مقابله با شیوع‌ گاه به گاه این بیماری بوده‌اند. شیوع‌ ویروس طی زمستان مشهود‌تر بود و به نظر کارشناسان این به علت وجود حفره‌هایی در پوشش‌دهی سامانه پایشگری بوده است.

ارنان کوی، تحلیل‌گر موسسه گیوکال دراگونومیک، در یادداشتی تحقیقی نوشته است وجود نقاط کور در نواحی روستایی استان هبی و محدودیت امکانات آزمایش کووید، عامل اصلی شیوع کرونا در این منطقه است.

طبق گزارش دانشگاه جان هاپکینز چین، تاکنون ابتلای بیش از ۹۶ هزار و ۶۰۰ نفر به کرونا و مرگ ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا تأیید شده است.

گزارش‌های تکمیلی در خبرگزاری‌ها آمده است.

© The Independent

بیشتر از جهان