بیش از هزار سال زندان برای مبلغ مذهبی جنجالی در ترکیه

جرم دیگر آقای عدنان اکتار، ‌کمک به گروهی به رهبری فتح‌الله گولن، واعظ دینی مقیم آمریکاست

دادگاهی در ترکیه یک مبلغ مذهبی تلویزیونی که زنان نیمه‌برهنه‌ای با عنوان «بچه گربه» را اطراف خود جمع کرده بود به جرم جرایم جنسی به بیش از هزار سال زندان محکوم کرد.

به گزارش روزنامه حریت ترکیه، عدنان اکتار نظریه آفرینش خلق‌الساعه – در تضاد با نظریه تکامل – و ارزش‌های دینی تبلیع می‌کرد، و زنانی با پوشاک تن‌نما پیرامون او با موسیقی رِنگی می‌رقصیدند.

این واعظ شصت و چهار ساله سال ۲۰۱۸ همراه بیش از دویست تن دیگر از سوی پلیس استانبول به اتهام جرایم مالی بازداشت شد.

حالا او به جرم تعرض جنسی، سوءاستفاده جنسی از کودکان، فساد و تلاش برای جاسوسی سیاسی و نظامی به ۱۰۷۵ سال حبس محکوم شده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه دو مدیر سازمان اکتار به نامهای ترکان یاواش و اکتار بابونا را هم به ترتیب به ۲۱۱ و ۱۸۶ سال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه گزار داد که جرم دیگر آقای اکتار، ‌کمک به گروهی به رهبری فتح‌الله گولن، واعظ دینی مقیم آمریکاست که دولت ترکیه او را مسئول کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ قلمداد می‌کند.

در طول محاکمه جنجالی، آقای اکتار به قاضی گفت که بیش از هزار دوست دختر دارد. او گفت: «قلب من لبریز از عشق به زنان است. عشق خصلتی انسانی است. خصلتی اسلامی است.» وی افزود: «من توانایی جنسی خارق‌العاده‌ای دارم.»

در جریان دادگاه، یکی از زنانی که در برنامه تلویزیونی او شرکت داشت گفت که اکتار بارها از او و زنان دیگر سوء استفاده جنسی کرده است. او گفت که از هفده سالگی به فرقه اکتار پیوسته بود.