درگذشت میلیاردر آمریکایی حامی ترامپ و نتانیاهو

شلدون ادلسون روز دوشنبه بر اثر سرطان غدد لنفاوی در سن ۸۷ سالگی درگذشت

ترامپ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت، هوش، نبوغ، و خلاقیت (ادلسون) ثروت فراوانی برای او آورد- MANDEL NGAN / AFP

شلدون ادلسون میلیاردر آمریکایی و یکی از حامیان عمده مالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش آمریکا و برخی نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره، روز دوشنبه در ۸۷ سالگی درگذشت.

به گزارش رادیو ملی آمریکا، ان‌پی‌آر، لاس وگاس سندز، شرکتی که او بنیانگذار آن بوده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد این کازینودار معروف حامی محافظه‌کاران جمهوری‌خواه بر اثر بیماری سرطان غدد لنفاوی درگذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، آقای ادلسون برای تامین هزینه‌های روند انتقال قدرت از باراک اوباما رییس جمهوری وقت به ترامپ و آغاز به کار دولت جدید در ژانویه ۲۰۱۷، مبلغ ۵ میلیون دلار داد.

وی بعد از آن هم حدود ۵۰۰ هزار دلار برای تامین هزینه‌های دعاوی حقوقی کارکنان کاخ سفید در دولت ترامپ پرداخت. در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ کنگره نیز او ۱۰۰ میلیون دلار به جمهوری‌خواهان کمک کرد.

ترامپ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت، «هوش، نبوغ، و خلاقیت (ادلسون) ثروت فراوانی برای او آورد، اما شخصیت و سخاوت نوع‌دوستانه او نام او را بزرگ کرد. شلدون یک حامی وفادار اتحاد بزرگ ما با اسرائیل بود.»

شلدون ادلسون و همسر او، میریام، از حامیان اصلی مالی جناح محافظه‌کار در اسراییل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور بوده‌اند. او سال ۲۰۰۷ روزنامه «اسراییل تودی»، که بیشترین تیراژ را دارد، منتشر کرد.

بیشتر از جهان