جدال منچستریونایتد و لیورپول در جام حذفی انگلستان

این دو تیم پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی درانگلستان به شمار می‌روند

  جام قهرمانی مسابقات حذفی انگلستان معروف به اف ای کاپ - Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

قرعه‌کشی مرحله چهارم مسابقات جام حذفی کشور انگلستان، ملقب به اف‌ای کاپ برگزار شد و تیم‌های نامدار حریفان خود را شناختند.

این رقابت‌ها در دنیای فوتبال، پرقدمت‌ترین مسابقات به شمار می‌آید و جایزه نقدی آن نیز بالغ بر یک میلیون و هشتصدهزارپوند برای تیم قهرمان است. این مسابقات در سال جاری نیز به نظر می‌رسد از همین اکنون جذاب‌تر برگزار خواهد شد، چرا که با قرعه‌کشی برای مرحله چهارم، دو تیم فوتبال منچستریونایتد و لیورپول می‌بایست درمقابل یکدیگر قرار بگیرند.

مسابقه بین تیم‌های منچستریونایتد و لیورپول حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقه فوتبال در کشور انگلستان است که به شهرآورد (دربی) شمال غرب نیز مشهور است. این دو تیم که پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی انگلستان نیز به شمار می‌روند، توانسته‌اند مجموعاً ۱۲۹ جام کسب کنند که ۶۶ جام از آن یونایتد و ۶۳ جام سهم لیورپول بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسابقه در حالی برگزار خواهد شد که این دو تیم در هفته جاری و رقابت هفته نوزدهم لیگ جزیره می‌بایست در ورزشگاه آنفیلد رو در روی یکدیگر قرار بگیرند و یک هفته کمتر بعد از این دیدار و در پایان ماه ژانویه در اولدترافورد در مسابقات اف‌ای کاپ باهم دیدار کنند. این دو مسابقه برای هر دو تیم که در این فصل از رقابت‌ها در جایگاه اول و دوم جدول لیگ برتر انگلستان قرار دارند، بسیار مهم است. پیروزی در مسابقه لیگ برای هر یک از دو تیم می‌تواند آن‌ها را از لحاظ روحی برای مسابقه بعدی تقویت کند. تیم یونایتد که در این روزها با برونو فرناندز آماده، نتایج قابل قبولی کسب کرده، امیدوار است تا با بازگشت کاوانی پس از پشت سر گذاشتن محرومیت سه جلسه‌ای، تیم بتواند شرایط رو به جلوی خود را حفظ کند.

از طرف دیگر رقیب دیرینه منچستر یعنی تیم فوتبال لیورپول که دوباره محمد صلاح را در شرایط آرمانی در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که قرارداد خود را با لیورپول تمدید خواهد کرد، امید به حفظ صدرنشینی و فاصله گرفتن را با دیگر رقبا نیز دارد. این دو تیم تاکنون ۲۰۵ دیدار رودر روی یکدیگر برگزار کرده‌اند که ۸۰ برد سهم یونایتد و ۶۶ برد سهم لیورپول بوده است و بدون شک این دو مسابقه طی یک هفته می‌تواند جذابیت مسابقات فوتبال را دوچندان کند.

اما در قرعه‌کشی دیگر تیم‌ها در این مسابقات می‌توان به قرعه آسان تیم فوتبال سیتی در خارج از خانه مقابل تیم دسته دومی چلتنهام تاون، دیدار تیم فوتبال چلسی و یاران لمپارد در خانه مقابل تیم فوتبال لوتون و تیم فوتبال تاتنهام در مقابل ویکوم واندررز اشاره کرد. این مسابقات همگی به طور هم‌زمان در تاریخ ۲۲ ژانویه برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است تیم فوتبال آرسنال با ۱۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم در این مسابقات به حساب می‌آید.

بیشتر از ورزش