فاوچی: سالن‌های نمایش احتمالا اواسط پاییز بازگشایی می‌شوند

گشایش مجدد سالن‌های نمایش مستلزم واکسینه شدن ۷۰ تا ۸۵ درصد مردم کشور است

دکتر آنتونی فاوچی، مقام ارشد متخصص بیماری‌های واگیردار آمریکا - AFP

دکتر آنتونی فاوچی می‌گوید احتمال دارد در صورتی که روند واکسیناسیون به خوبی انجام شود، مردم بتوانند در سال جاری بار دیگر به سالن‌های کنسرت و تئاتر بروند.  

روز شنبه ۹ ژانویه، مقام ارشد متخصص بیماری‌های واگیردار آمریکا در گفت‌وگو با انجمن حرفه‌ای هنرهای نمایشی (آمریکا) به گشایش مجدد سالن‌های نمایش در زمانی نه چندان روشن اشاره کرد که مستلزم واکسینه شدن ۷۰ تا ۸۵ درصد مردم کشور است.  

نشریه نیویورک تایمز به نقل از دکتر فاوچی می‌نویسد: «اگر همه چیز به خوبی پیش برود این اقدام (بازگشایی مراکز هنری) در اوایل یا اواسط پاییز صورت خواهد گرفت. کسانی که روی صحنه هستند و تماشاچیان باید احساس مصونیت کنند… فکر می‌کنم در آن صورت می‌توانید همه صندلی‌ها را پر کنید. ما به تئاترها باز می‌گردیم، هنرمندان هنرنمایی خواهند کرد و تماشاگران از آن لذت خواهند برد. این اتفاق خواهد افتاد.» 

دکتر فاوچی به مورین نایتون، مدیر برنامه‌های هنری در بنیاد خیریه دوریس دوک گفت اگر توزیع واکسن موفقیت‌آمیز باشد، تا پاییز امسال سالن‌های نمایشی که دارای هواکش و دستگاه‌های تصفیه هوا هستند، مجبور نخواهند بود نمایش‌ها را محدود کنند. تنها مشکل این خواهد بود که تماشاگران باید همچنان از ماسک صورت استفاده کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فاوچی همچنین به شکایت هنرمندان هنرهای نمایشی اشاره کرد که می‌گویند سالن‌های نمایش تعطیل شده‌اند در حالی که رستوران‌ها، میخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و عبادتگاه‌ها به کارشان ادامه می‌دهند و در واکنش گفت که سالن‌های نمایش باید اقدامات بیشتری در جهت قابلیت تصفیه هوا انجام دهند و به سرایت ویروس کووید-۱۹ از طریق جریان هوا توجه کنند. 

آقای فاوچی به یک پژوهش کارشناسان آلمانی در مورد کنسرت در فضای بسته اشاره کرد که در ماه اوت گذشته برگزار کردند. نتیجه این پژوهش نشان داد که اگر برگزارکنندگان این گونه کنسرت‌ها از دستگاه‌های تصفیه هوا، مقررات بهداشتی مناسب و محدودیت تعداد تماشاگر استفاده کنند، نرخ سرایت ویروس کم می‌شود. آقای فاوچی افزد: «آن چه هنرهای نمایشی باید انجام دهند کمی بیشتر از آن چیزی است که آلمان‌ها انجام دادند.»

© The Independent

بیشتر از جهان