پروازهای مستقیم قطر و عربستان از سرگرفته شد

خطوط هوایی هر دو کشور امروز دوشنبه پروازهای مستقیم داشتند

مردی در فرودگاه ریاض به استقبال خواهرش رفته که با  نخستین پرواز تجاری از قطر آمده است، ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۹ - FAYEZ NURELDINE / AFP

پس از سه سال وقفه، پرواز مستقیم از ریاض، پایتخت عربستان سعودی به دوحه، پایتخت قطر امروز ۲۲ دی‌ماه، برقرار شد.

این نخستین پروازهای مستقیم میان دو کشور از سال ۲۰۱۷ است که روابط میان قطر و همسایگانش به تیرگی گرایید.

هفته گذشته عربستان سعودی مرزها و فضای هوایی خود را به روی قطر باز کرد. در اجلاس همکاری‌های خلیج فارس که به میزبانی عربستان برگزار شد، عربستان به نمایندگی از چهار کشوری که قطر را محاصره اقتصادی کرده بودند، متعهد به حل اختلافات شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، خطوط هوایی قطر اعلام کرده که پروازهای روزانه به ریاض برقرار می‌کند. همچنین، چهار پرواز در هفته به شهر جده و پروازهای روزانه به شهر دمام خواهد داشت. خطوط هوایی عربستان هم امروز به دوحه پرواز داشته است.

روز شنبه هم نخستین کامیون‌های حامل بار از تنها مرز زمینی میان دو کشور عبور کردند. پیش از محاصره قطر، محصولات لبنی و مواد ساختمانی از این مرز منتقل می‌شد.

در ماه‌های آینده محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا حمل و نقل میان دو کشور را کند خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلویزیون دولتی عربستان سعودی تصاویری از استقبال گرم رانندگان قطری در گذرگاه بیابانی میان دو کشور منتشر کرد. این تصاویر، شهروندان عربستانی را با سربندهای سنتی قرمز و سفید نشان می‌داد که ماسک‌های خود را پایین آورده و ادای احترام می‌کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ژوئن ۲۰۱۷ به دلایلی از جمله حمایت دوحه از اخوان المسلمین و همکاری با ایران، روابط خود را با قطر قطع  کردند و محدودیت‌هایی را بر آن اعمال کردند.

بیشتر از جهان