شهردار آمستردام به دنبال کوچک کردن بازار ماری‌جوانا

زودترین موعد اعمال محدودیت‌ها سال آینده میلادی خواهد بود

شهردار معتقد است که کافه‌های مرکز شهر عمدتا به دلیل دیدار گردشگران موفق هستند - REUTERS/Piroschka van de Wouw/File Photo

شهردار آمستردام می‌خواهد که در سال آینده میلادی گردشگران را از ورود به کافه‌هایی که در این شهر ماریجوانا می‌فروشند ممنوع کند. 

فمکه هالسما لایحه‌ای که با حمایت نیروهای پلیس محل و دادستانان همراه است به شورای آمستردام تسلیم کرد تا تنها به شهروندان هلندی اجازه دهد به فروشگاه‌هایی که این محصول را می‌فروشند وارد شوند.  

شهردار معتقد است این کافه‌ها در مرکز شهر عمدتا به دلیل دیدار گردشگران موفق هستند و این به نوبه خود باعث جذب مواد مخدر سنگین‌تر به منطقه و جرایم مرتبط با آن می‌شود. 

امید می‌رود در مقابله با جرایم سازمان یافته در ارتباط با تجارت ماریجوانا و همچنین قاچاق مواد مخدر سنگین‌تر، این شهر بتواند چهره خود را تطهیر و احیا کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم هالسما در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت: «بازار ماریجوانا بیش از اندازه بزرگ و داغ است. ما می‌خواهیم این بازار را کوچک کنیم تا بتوان آن را مدیریت کرد. شرایط زندگی در این منطقه هنوز خیلی دور از وضعیت مطلوب است ولی به نظر من راه دیگری نداریم.»

مناظره‌ای سیاسی احتمالا به راه خواهد افتاد که شامل گفت‌وگوهایی با مالکان مغاره‌های محل درباره این است که دوره انتقالی چگونه باید انجام شود. 

زودترین موعدی که محدودیت‌های مذکور ممکن است برقرار شود سال آینده میلادی خواهد بود. 

این اولین بار نیست که آمستردام سعی می‌کند چهره خود را با معرفی محدودیت‌هایی برای گردشگران احیا کند. 

سال گذشته این شهر تورهای گردشگری منطقه رد لایت را ممنوع کرد. 

این ممنوعیت از اول ژانویه برقرار شد و شامل تور میخانه‌های منطقه و تورهای پیاده با راهنما است. 

اودو کوک، قائم مقام شهردار در زمان اتخاذ آن تصمیم گفت: «به نظر ما مناسب نیست که گردشگران به کارگران جنسی زل بزنند. ما تورهایی که گردشگران را برای دیدار از پنجره‌های کارگران جنسی می‌برند ممنوع کردیم نه تنها به این دلیل که می‌خواهیم جلوی شلوغی بیش از حد منطقه رد لایت را بگیریم بلکه همچنین چون به نظرمان چنین برخوردی نسبت به کارگران جنسی محترمانه نیست.»

© The Independent

بیشتر از جهان