شناسایی یک گونه جهش‌یافته جدید ویروس کرونا در ژاپن

این ویروس با گونه‌های جهش‌یافته شناسایی‌شده در بریتانیا و آفریقای جنوبی متفاوت است

مقام‌های بهداشتی ژاپن می‌گویند هنوز مدرکی دال بر مسری‌تر بودن این گونه جهش‌یافته جدید در آن کشور پیدا نشده است- Behrouz MEHRI / AFP

وزارت بهداشت ژاپن روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه، اعلام کرد گونه جهش‌یافته جدیدی از ویروس کرونا را ردیابی کرده است که با ویروس‌های جهش‌یافته قبلی که که در بریتانیا و آفریقای جنوبی شناسایی شده بودند و مسری‌تر از ویروس اصلی بودند، تفاوت دارد. 

به گزارش تایمز ژاپن، این ویروس جهش‌یافته جدید در بدن چهار مسافر که به‌تازگی از ایالت آمازوناس کشور برزیل به ژاپن رفته‌اند، شناسایی شده است؛ از این چهار نفر که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ همگی آن‌ها مثبت بوده، سه نفرشان علائم بیماری کووید-۱۹ را داشته‌اند، اما در نفر چهارم هیچ علائمی دیده نمی‌شد.    

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاکاجیا واکیتا، رییس مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن، گفت که «هنوز مدرکی دال بر مسری‌تر بودن این گونه جهش‌یافته جدید پیدا نشده است» اما پژوهش‌ها برروی آن و همچنین بررسی کارآمدی واکسن کرونا در مقابل گونه جدید در جریان است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت برزیل، مقام‌های پزشکی ژاپن گفته‌اند که این ویروس در مقایسه با ویروس اولیه، ۱۲ مورد جهش داشته است که یکی از این جهش‌ها با جهش‌های شناسایی‌شده در گونه‌های جهش‌یافته بریتانیا و آفریقای جنوبی مشترک است و بنابراین «به‌طور بالقوه ممکن است این ویروس جهش‌یافته نیز قدرت انتقال بیشتری داشته و مسری‌تر باشد.»  

ژاپن پس از مشاهده افزایش شدید موارد ویروس کرونا در آن کشور، روز پنجشنبه در توکیو و سه استان همسایه پایتخت، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بنابر اعلام سازمان ملی رادیو و تلویزیون ژاپن، «ان‌اچ‌کی»، کل موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاکنون به حدود ۲۸۹هزار مورد رسیده و ۴۰۶۷ مورد مرگ در اثر این بیماری در این کشور ثبت شده است.

بیشتر از جهان