مدارس استان‌های آبی و زرد از یکم بهمن‌ماه بازگشایی می‌شود

نقشه رنگ‌بندی شهرها بر اساس شیوع کرونا نشان می‌دهد که کلاس‌های حضوری در بیشتر مناطق برقرارخواهد شد

در مناطق آبی و زرد، کلاس‌ همه دانش‌آموزان در مدارس زیر ۵۰ نفر و تنها اول و دوم ابتدایی در مدارس بالای ۵۰ نفر از یکم بهمن‌ حضوری برگزار خواهد شد- تصویر از عبدالرحمان رأفتی/ خبرگزاری تسنیم

به گفته محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، در مناطقی که از لحاظ شیوع کرونا آبی و زرد اعلام شده‌اند، از یکم بهمن‌ماه کلاس‌های درس گروه‌هایی از دانش‌آموزان حضوری خواهد بود.

براساس جدیدترین نقشه رنگ‌بندی شهرها با توجه به وضعیت هشدار شیوع کرونا که در ۲۰ دی‌ماه منتشر شده است، به‌جز استان مازندران و بخش‌هایی از استان‌های گیلان و گلستان، بقیه مناطق ایران در وضعیت آبی و زرد قرار دارند.

 

وزیر آموزش‌و‌پرورش روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، اعلام کرد که براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در مناطق با وضعیت آبی و زرد، کلاس‌های دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی در مدارس زیر ۵۰ نفر و تنها پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مدارس بالای ۵۰ نفر از یکم بهمن‌ماه به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ کلاس‌های عملی هنرستان‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن‌ماه حضوری خواهد بود.

به گفته او، ۴۰هزار مدرسه زیر ۵۰ دانش‌آموز در در ایران وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها از اول بهمن‌ماه بازگشایی می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حاجی‌میرزایی گفت: «به مدارس ابلاغ شده است که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد و برای این منظور، می‌توانند آموزش دانش‌آموزان را در روز‌ها و ساعات هفته تقسیم کنند.»

او افزود: «شورای مدارس موظف است دسته‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌ها را تا قبل از یکم بهمن به اولیای آن‌ها اطلاع دهد.»

کلاس‌های دیگر دانش‌آموزان در این مناطق و دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی در مناطق قرمز و نارنجی، همچنان غیرحضوری خواهد بود.

امسال به‌دلیل وضعیت شیوع کرونا، از آغاز سال تحصیلی جدید در تهران و بسیاری از دیگر مناطق ایران، آموزش دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.