پیروزی بارسا در شب درخشش مسی

مسی دوازدهمین گل خود را در این فصل به ثمر رساند

لیونل مسی مهاجم بارسلونا - JORGE GUERRERO / AFP

تیم فوتبال بارسلونا در آغاز هفته هجدهم مسابقات لالیگا اسپانیا در خارج از خانه به مصاف تیم گرانادا رده هفتمی رفت. بارسلونا که در چند بازی اخیر خود نتایج نسبتا قابل‌قبولی کسب کرده است، در این دیدار نیز به دنبال پیروزی بود و در صورت برد می‌توانست خود را تا رده سوم جدول بالا بکشد. جرارد پیکه، یکی از بازیکنان باسابقه و تاثیرگذار این تیم در خط دفاع، به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور نداشت و رونالد کومان می‌بایست از مدافعان جوان خود استفاده می‌کرد اما تنها مشکل بارسایی‌ها به اینجا ختم نمی‌شد چرا که یکی دیگرازمدافعان این تیم به نام رونالد آراخو هم در هنگام گرم کردن پیش از مسابقه آسیب دید و جای خود را به ساموئل اومتیتی داد.

تیم میزبان بازی را خوب آغاز کرد و در همان ابتدای کار می‌توانست دروازه بارسا باز کنند اما آندره ترشتگن، دروازه‌بان بارسلونا موفق شد تا توپ را به زیبایی مهار کند. در ادامه بارسلونا به بازی مسلط شد و گریزمن در دقیقه ۱۲ دروازه گرانادا را باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این دیدار چنین به نظرمی‌رسید که تیم رونالد کومان هماهنگی بیشتری پیدا کرده و با پاس‌های تک‌ضرب و بازکردن بازی به کناره‌ها، کار را برای تیم میزبان سخت کرده است. سرخیو بوسکتس هم که ششصدمین بازی خود را با پیراهن بارسلونا انجام می‌داد، بازی قابل قبولی در میانه میدان از خود به نمایش گذاشت. حملات بارسلونا تا جایی ادامه پیدا کرد که در دقیقه ۳۶ لیونل مسی موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. از اینجا بود که درخشش مسی تازه آغاز شد و او قبل از پایان بازی در نیمه اول و از روی یک ضربه ایستگاهی، به زیبایی دروازه گرانادا را برای بار سوم هم باز کرد و دوازدهمین گل خود را در این فصل به ثمر رساند.

در نیمه دوم هم بارسلونا عملکرد بهتری از خود نشان داد و گریزمن موفق شد گل چهارم را نیز به ثمر برساند. این دیدار با درخشش مسی و گریزمن که هرکدام دو گل به ثمر رساندند، با نتیجه چهار بر صفر به نفع بارسلونا به پایان رسید و با این پیروزی آن‌ها با ۳۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفتند.

ریوالدو، مهاجم برزیلی سابق تیم فوتبال بارسلونا درباره مسی اظهارنظر کرده و گفته است: «اعتقاد دارم که باید رابطه خوب بین مسی و باشگاه حفظ شود تا او بتواند فوتبالش را در بارسلونا ادامه دهد و با پیراهن بارسلونا از دنیای فوتبال خداحافظی کند. همانطور که می‌بینیم او دوباره به شرایط خوب خود بازگشته است و در ادامه فصل این را خواهیم دید؛ اما حتی روزهایی هم که در بهترین فرم بازی قرار ندارد، او کماکان بهترین بازیکن بارسلونا است. من اعتقاد دارم که او می‌تواند دو یا سه سال دیگر درهمین سطح برای بارسلونا بازی کند و این فوق‌العاده است.»

بیشتر از ورزش