۲ نفتکش ایرانی به‌زودی به ونزوئلا می‌رسند

یک نفتکش ایرانی حاوی دو میلیون بشکه نفت خام هم احتمالا فردا، ۲۲ دی‌ماه به بندر بانیاس سوریه می‌رسد

تصویری که حساب توییتری تانکرترکرز از موقعیت کشتی ایرانی گلسان منتشر کرده است - @TankerTrackers

شرکت ردیابی نفتکش‌ها، تانکرترکرز، که دو روز پیش اعلام کرده بود سه نفتکش حامل نفت ایران تا دو هفته آینده به ونزوئلا می‌رسند، ساعاتی پیش اعلام کرد که تنها دو نفتکش فورچون و فاکسون در راه ونزوئلا هستند و نفتکش فورست در ایران است.

بر اساس گزارش‌های پیشین، نفتکش‌های ایرانی احتمالا ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین را به پونتا کاردون، ال‌پاتیتو و لاکروز در ونزوئلا می‌برند.

به طور معمول، نفتکش‌های حاوی سوخت از ایران، در راه بازگشت نفت خام ونزوئلا را به کشورهای آسیایی می‌برند. نفت‌کش‌های ایرانی معمولا ردیاب‌های خود را خاموش می‌کنند و به جای کانال سوئز، از مسیر جنوب آفریقا به ونزوئلا می‌روند. با وجود تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا، ونزوئلا به کمبود شدید سوخت مواجه شده و ایران به عنوان متحد خود، به این کشور سوخت‌رسانی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر این نفتکش‌ها، کشتی باری گلسان هم به زودی به لاگویرا در ونزوئلا می‌رسد. تانکرترکرز نوشته که بر اساس گزارش‌های تایید نشده، این کشتی حاوی یک هزار کانتینر است و حدود ۴۵ روز پیش از بندر شهیدرجایی ایران به راه افتاده است. این کشتی بر خلاف بیشتر کشتی‌هایی ایرانی که به ونزوئلا می‎روند، مسیر کانال سوئز، و نه جنوب آفریقا را در پیش گرفته است.

بر اساس اعلام این وبسایت ردیابی نفتکش‌ها، یک نفتکش ایرانی حاوی دو میلیون بشکه نفت خام هم احتمالا فردا، ۲۲ دی‌ماه به بندر بانیاس سوریه می‌رسد.

دولت سوریه اعلام کرده است که میزان بنزینی را که به پمپ‌های بنزین می‌دهد تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر از اقتصاد