یک ترور هدفمند دیگر در کابل

شورشیان این بار ضیاء ودان سخگوی ریاست محافظه عامه را هدف گرفتند و با دو همکارش کشتند

ضیاء ودان سخنگوی ریاست محافظت عامه در بمب‌گذاری مغناطیسی صبح امروز در کابل کشته شد-رسانه‌های اجتماعی

در کابل بار دیگر کارمندان دولت هدف مین‌گذاری مغناطیسی قرار گرفتند و سه نفر از آنان از جمله ضیاء ودان، سخنگوی ریاست تصدی محافظت عامه کشته شده‌اند.

این انفجار ساعت ۸:۳۰ بامداد امروز در ناحیه هشتم پایتخت در منطقه کارته‌نو رخ داد. در این حادثه دست‌کم یک نفر هم مجروح شده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور تایید کرده است که خودروی حامل ضیاء ودان هنگامی که او به قصد رفتن سر کار از خانه خارج شد، منفجر شده است. در این حمله علاوه بر آقای ودان، دو همکار او نیز کشته شدند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما سخنگوی وزارت کشور تاکید می‌کند که استفاده از مواد انفجاری جاسازی‌شده و مین‌های مغناطیسی علیه شهروندان غیرنظامی، جنایت جنگی محسوب می‌شود و طالبان مسئول آن است.

گروه طالبان تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قتل‌های هدفمند در کابل اخیرا به شدت افزایش یافته است و در سه ماه اخیر دست‌کم ۹۸ روزنامه‌نگار افغان در این کشور کشته شده‌اند. از سوی دیگر، حملاتی نیز علیه فعالان مدنی و روحانیون این کشور انجام شده است. طالبان دست داشتن در این کشتارها را تکذیب می‌کند.

طارق آرین درباره افرادی که به اتهام دست داشتن در این نوع ترورهای هدفمند بازداشت شده‌اند می‌گوید که آن‌ها اعتراف کرده‌اند که عضو گروه طالبان هستند.

مقام‌های افغان می‌گویند شبکه‌های تروریستی به گروه‌های کوچکی تقسیم شده‌اند و این نوع سوءقصدها را انجام می‌دهند. تعدادی از اعضای این شبکه‌ها شناسایی و بازداشت شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری نیز در بیانیه‌ای می‌گوید: «رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این رویداد تروریستی گفت که هدف قرار دادن شخصیت‌های وطن‌دوست، متعهد و خدمتگار، خلاف ارزش‌های اسلامی و جنایت ضدبشری است. افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان بیانگر این است که آنان خلاف روحیۀ تعهد به صلح، در پی کشتار مردم  بی‌گناه و آسیب رساندن به تاسیسات عام المنفعه اند.» آقای غنی دستور داده‌است که عاملان این حمله شناسایی و مجازات شوند.

بیشتر از جهان