بازداشت «جادوگر کیو ‌انان» پس از یورش به کنگره آمریکا

جیکوب آنتونی در روز یورش به ساختمان گنگره کلاه‌خود شاخدار پوشیده بود

جیکوب آنتونی چانسلی، ۳۲ ساله، که به عنوان «جادوگر کیو‌ انان» مشهور است- Win McNamee/Getty Images/AFP

وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد که فردی که به عنوان «جادوگر کیو‌ انان» مشهور است و با کلاه‌خود شاخدار و نیزه در یورش به ساختمان کنگره شرکت داشت، تفهیم اتهام شده است.

جیکوب آنتونی چانسلی، ۳۲ ساله، که وی را به نام جیک آنجلی نیز می‌شناسند ، متهم به ورود به یک ساختمان ممنوعه بدون اجازه قانونی، ورود خشونت‌آمیز و نقض نظم عمومی در محوطه کنگره متهم شده است.

مطابق این بیانه، چانسلی که اهل آریزونا است، امروز شنبه بازداشت شده است.

مقامات گفتند: «ادعا این است که چانسلی همان مردی است که رسانه‌ها تصویر او را با کلاه‌خود شاخدار، جلیقه پوستی،  صورت رنگ‌آمیزی شده به رنگ قرمز، سفید و آبی، بدون پیراهن و شلوار خاکی‌رنگ، با نیزه و پرچم امریکا به دست، و قد تقریباً یک متر و نود سانتیمتر منتشر کرده بودند.»

چانسلی یکی از هواداران ترامپ است که روز چهارشنبه در حالی که کنگره برای تایید استوارنامه‌های انتخاباتی کالج الکترال جو بایدن و معاون او کاملا هریس تشکیل جلسه داده بود، وارد آن ساختمان شدند.

در پی تظاهرات «سرقت را متوقف کنید» که در آن رئیس جمهوری بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود را مبنی بر تقلب در انتخابات و پیروزی واقعی خود تکرار کرد، به ساختمان کنگره یورش برده شد.

به گزارش روزنامه آریزونا ریپابلیک، چانسلی طرفدار ترامپ و طرفدار تئوری توطئه کیو ‌انان (QAnon) است.

او طی سال گذشته در بسیاری از اعتراضات و تجمعات ترامپ، اغلب با همان سر و وضع، دیده شده است. در ماه فوریه، از آقای آنجلی عکسی گرفته شد که در آن پلاکاردی با این پیام در دست داشت: «کیو مرا فرستاد.»

آزسنترل گزارش کرده است که چانسلی به مردم کوچه و خیابان می‌گوید كه «کیو یک مامور دولتی است كه می‌خواهد كشور را از شر بچه‌بازها و گلوبالیست‌ها نجات دهد.»

نمایه‌ای در تارنمای Backstage.com، حاکی از آن است که چانسلی در پی کار بازیگری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چانسلی خود را «موجودی چندبعدی یا فرابعدی» خوانده است و ادعا می‌کند که «می‌تواند در بعدهای بالاتر ببیند که کودک‌آزاران و متجاوزان در راس قدرت، خود را در سایه پنهان کرده‌اند.»

در دادگاه فدرال دی سی روز شنبه، دو نفر دیگر نیز در کنار چانسلی، در پیوند با تحریکات ششم ژانویه تفهیم اتهام شدند.

آدام جانسون، ۳۶ ساله، از پریش در فلوریدا، به ورود آگاهانه به یک محوطه ممنوعه، سرقت اموال دولت، و یک مورد ورود خشونت‌آمیز و نقض نظم عمومی متهم شده است. جانسون روز جمعه دستگیر شد و هم‌اکنون در بازداشت است.

جانسون که پدر ۵ فرزند و متاهل است، به ربودن تریبون سخنرانی سخنگوی مجلس نانسی پلوسی متهم شده است. گفته می‌شود که او همان کسی است که در یک عکس کثیرالانتشار در داخل ساختمان کنگره دیده می‌شود که تریبون را زیر بغل زده است و لبخندزنان دست تکان می‌دهد.

دریک ایوانز، ۳۵ ساله، از ویرجینیای غربی، نیز به ورود و ماندن در یک محوطه ممنوعه، یک مورد ورود خشونت‌آمیز، و نقض نظم عمومی متهم شده است. او روز جمعه دستگیر شد.

به گفته مقامات وزارت دادگستری، ایوانز، یکی از نمایندگان جدیدالورود مجلس ایالتی ویرجینیای غربی است. او در صفحه فیسبوکش ویدیویی را از پیوستن خود به جمعیت برای ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره منتشر کرده بود.

در آن ویدیو، دیده و شنیده می‌شود که ایوانز در حال عبور از آستانه در ورودی کنگره فریاد می‌زند: «وارد شدیم. وارد شدیم. دریک ایوانز وارد کنگره شد.»

این پرونده‌ها از سوی دادستانی ایالات متحده در ناحیه کلمبیا تحت پیگرد قرار گرفته است و دفتر اف‌بی‌آی در واشنگتن و پلیس کنگره تحقیقات آن را انجام می‌دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان