مردی که در یورش به کنگره تریبون نانسی پلوسی را زیر بغل زده بود بازداشت شد

اتهامات آقای جانسون و محل برگزاری دادگاه او هنوز مشخص نیست

آدام جانسون، ۳۶ ساله، از شهر پریش در ایالت فلوریدا در حمله به کنگره آمریکا شرکت کرده بود- Win McNamee/Getty Images/AFP

با استفاده از سوابق کیفری، مردی که عکس او در حال حمل تریبون سخنگوی مجلس نانسی پلوسی منتشر شده بود، دستگیر شده است.

آدام جانسون، ۳۶ ساله، از شهر پریش در ایالت فلوریدا، به دلیل دست داشتن در آشوب‌های روز ۶ ژانویه در ساختمان کنگره امریکا  بازداشت، و در زندان پینلاس حبس شده است. او جمعه گذشته ساعت ۶ عصر با حکم مارشال ایالات متحده به زندان افتاد.

تصویری از او  که در حالی که تریبون سخنرانی خانم پلوسی را در دست دارد و لبخندزنان به دوربین‌ها نگاه می‌کند و دست تکان می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این مرد که از سوی روزنامه محلی برندنتون هرالد و دیگر خبرگزاری‌ها با نام فامیلی جانسون شناسایی شده بود، کلاهی با نشانه دونالد ترامپ بر سر داشت.

کانال ۸ اخبار فلوریدا گزارش داد که آقای جانسون شوهر یک پزشک است و ۵ فرزند دارد. این فرد یک رأی‌دهنده ثبت‌شده، اما فاقد وابستگی حزبی است. او در انتخابات عمومی از ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۰ رأی داده است.

گفته می‌شود که در روز ناآرامی‌ها‌ آقای جانسون چندین تصویر را از خود در ساختمان کنگره  به اشتراک گذاشته بود. حساب کاربری او از آن زمان حذف شده است.

اتهامات آقای جانسون و محل برگزاری دادگاه او هنوز مشخص نیست.

این بازداشت پس از آن صورت گرفت که اف‌بی‌آی از مردم خواست هر تصویر یا اطلاعاتی را از شورش‌های کنگره برای شناسایی مجرمان به اشتراک بگذارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آن زمان مقامات چندین نفر را در ایالت‌های مختلف بازداشت کرده‌اند. به گفته وزارت دادگستری، ریچارد بارنت، ۶۰ ساله ، از گراوت در آرکانزاس، نیز از جمله کسانی است که پس از یورش به کنگره بازداشت شده است.

تصویری از آقای بارنت منتشر شده بود که او را نشسته پشت میز کار خانم پلوسی نشان می‌داد در حالی که پاهایش را روی میز گذاشته بود. تصویر دیگری او را در حالی نشان می‌داد که نامه‌ای متعلق به این قانونگذار را در دست دارد. او به سرقت اموال عمومی و جرایمی دیگر متهم شده است.

همچنین دریک اوانز، نماینده جمهوری‌خواه مجلس ایالتی از ایالت ویرجینیای غربی، از جمله متهمان است. او چندین تصویر و فیلم را از خودش در خارج از ساختمان کنگره و سپس در حین ورود به داخل ساختمان به اشتراک گذاشته بود.

تحقیقات اف‌بی‌آی احتمالاً گسترده خواهد بود. انتظار می‌رود که افراد بسیار بیشتری به دلیل مشارکت در این آشوب‌ها بازداشت شوند.

قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه یکسان خواستار آن شده‌اند که آشوب‌گران روز چهارشنبه مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

اتهام این متخلفان می‌تواند شامل عبور غیرمجاز از ملک دیگران و تخریب اموال فدرال باشد. اما ممکن است برخی دیگر با جرایم جدی‌تری مانند حمل سلاح گرم و مواد منفجره مواجه شوند. در صورت محکومیت، این افراد ممکن است سال‌ها در زندان فدرال حبس شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان