حذف کانال استیو بنن از یوتیوب پس از مصاحبه او با رودی جولیانی

پادکست آقای بنن به دلیل نقض شرایط خدمات یوتیوب از این تارنما حذف شده است

استیو بنن، مشاور پیشین دونالد ترامپ- Stephanie Keith/Getty Images/AFP

ساعاتی پس از حضور رودی جولیانی در پادکست استیو بنن و مقصر دانستن دموکرات‌ها برای شورش هواداران ترامپ، آن کانال از یوتیوب حذف شد.

وکیل شخصی دونالد ترامپ که مهمان پادکست «اتاق جنگ» آقای بنن بود، گفت که مخالفان آقای ترامپ با «سانسور و سرکوب» حامیان او، باعث آن ضرب و جرح شدند.

پنج نفر، از جمله یک افسر پلیس ساختمان کنگره، در حادثه یورش به ساختمان کنگره توسط هواداران آقای ترامپ و به تحریک او  به قصد بر هم زدن مراسم تایید انتخاب رقیب او، جو بایدن، کشته شده‌اند. 

به گزارش واشنگتن اگزمینر، اکنون پادکست آقای بنن به دلیل نقض شرایط خدمات یوتیوب از این تارنما حذف شده است.

آقای جولیانی به دروغ ادعا کرد: «اکثر آنها برای این کار آنجا نیامده بودند. یورش به کنگره توسط افراد حرفه‌ای هدایت شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«باور کنید، هواداران ترامپ از دیوار بالا نرفتند. بنابراین این چیزی نیست که به تحریک ترامپ رخ داده باشد.»

«به علاوه، اگر مسئولیت فاشیست‌هایی که کنترل حزب دموکرات‌ را به دست گرفته‌اند، در این حادثه بیشتر نباشد، حداقل برابر است. این‌ها هستند که سانسور را بر این افراد تحمیل کرده‌اند. از قدرت اداره مالیات برای تعقیب گروه‌های محافظه‌کار استفاده کرده‌اند.»

«رسانه‌ها ممکن است این را انکار کنند. اما هواداران ترامپ این را می‌دانند. آن‌ها می‌دانند که آزادی مذهبی‌شان دارد سلب می‌شود. آن‌ها می‌دانند که آزادی بیان آنها تقریباً نابود شده است.»

این یکی از آخرین موارد اخراج یک شخصیت راستگرا از رسانه‌های اجتماعی، یک روز پس از مسدود شدن همیشگی حساب دونالد ترامپ در توییتر بود.

آقای جولیانی همچنین در راهپیمایی هواداران ترامپ پیش از یورش به ساختمان کنگره، سخنرانی کرد. او سپس توییت کرد که آن‌ها در «سمت راست تاریخ» ایستاده‌اند.

© The Independent