آغاز دوباره رقابت‌های تنیس پس از گذشت دو ماه

بازیکنان می‌باید حداقل دو هفته پیش از شروع مسابقات اوپن استرالیا در قرنطینه ۱۴ روزه قرار بگیرند

ونوس ویلیامز تنیسور اهل کشور امریکا - GIUSEPPE CACACE / AFP

رقابت‌های تنیس مردان و زنان که هرساله با برنامه‌هایی فشرده پیگیری می‌شد، پس از شیوع ویروس کووید-۱۹ با چالش‌های زیادی مواجه شده است.

این مسابقات با حضور بازیکنان نامدار مرد و زن جهان هرسال کار خود را با رقابت‌های پیش‌فصل ابوظبی در کشور امارات آغاز می‌کرد. مسابقاتی که از لحاظ رده‌بندی جهانی جایگاه خاصی ندارد و برای بازیکنان فقط از جنبه نمایشی و آمادگی دارای اهمیت است. اینک در سال جدید این مسابقات به شکل دیگری در حال برگزاری است. مسابقات آقایان حذف و مسابقات زنان با شیوه جدید و ۵۰۰ امتیازی جایگزین آن شده است و شاهد اولین دوره برگزاری آن هستیم. این مسابقات با حضور ۶۴ تنیس‌باز مطرح جهان در قسمت زنان در دور دوم در جریان است.

«الینا اسویتولینا»، شانس دوم قهرمانی در این رقابت‌ها در دور دوم موفق شد «ورا زوناروا» از روسیه را شکست دهد و به دور سوم مسابقات راه پیدا کند. «کارولینا پلیشکووا»، بخت سوم قهرمانی در این رقابت‌ها، نتیجه را به «آناستازیا گاسانوا»، تنیسور گمنام روسی، واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. جایزه نقدی این مسابقات برای قهرمان این دوره از رقابت‌ها ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقات آقایان هم در نقاط مختلف جهان در حال پیگیری است. مسابقات آنتالیا در کشور ترکیه و دلری بیچ در فلوریدای آمریکا در جریان هستند. این مسابقات که ۲۵۰ امتیاز رده‌بندی دارند، میزبان عده محدودی از تنیسورهای صاحب‌نام هستند. به نظر می‌رسد اکثر بازیکنان مطرح دنیا ترجیح داده‌اند با توجه به شرایط سختی که برگزارکنندگان مسابقات اوپن استرالیا برای آن‌ها مشخص کرده‌اند در این مسابقات نسبتا تمرینی شرکت نداشته باشند. طبق بیانیه برگزارکنندگان مسابقات، بازیکنان می‌باید حداقل دو هفته پیش از شروع مسابقات اوپن استرالیا در قرنطینه ۱۴ روزه قرار بگیرند. این در حالی است که بزرگان تنیس جهان باید یک هفته قبل از شروع اولین «گرند اسلم» سال در مسابقات «ای‌تی‌پی کاپ» رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

به تازگی نیز مصاحبه‌ای از راجر فدرر منتشر شده است که از قول او چنین نقل شده است که دلیل اصلی شرکت نکردن وی در رقابت‌های امسال استرالیا، شرایط سخت قرنطینه بوده است. او عنوان کرده است که قصد داشته به همراه خانواده خود به استرالیا سفر کند اما شرایط قرنطینه با چهار فرزند خود را کار بسیار سختی می‌داند و به همین دلیل از شرکت در مسابقات انصراف داده است.

بیشتر از ورزش