کدام تیم برای دربی آماده‌تراست؟

تیم‌های پرسپولیس و استقلال در حالی شهرآورد ۹۴ را برگزار می‌کنند که صحبت‌های زیادی در مورد ترکیب اصلی این تیم‌ها به گوش می‌رسد

تصویر یکی از دربی‌‌های پیشین استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی تهران - عکس از تهران‌تایمز

مسابقات دربی در اکثر نقاط دنیا حساسیت بالایی دارند و تیم‌های یک شهر پیش از رویارویی با یکدیگر مشکلات و حواشی بسیاری را پشت سر می‌گذارند. دربی ایران نیز که مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست‌ودومین شهرآورد مهم در دنیا به شمار می‌رود، از این قاعده برکنار نیست.

دو تیم پرسپولیس و استقلال در حالی شهرآورد ۹۴ را برگزار می‌کنند که صحبت‌های زیادی در مورد ترکیب و چگونه قرارگیری بازیکنان در ترکیب اصلی این تیم‌ها به گوش می‌رسد. تیم فوتبال پرسپولیس پس از بازگشت از فینال مسابقات آسیایی، با سه تساوی در لیگ برتر، با عملکرد نسبتا ضعیفی کار خود را دوباره آغاز کرده است. به نظر می‌رسد قرمزها در خط حمله خود مشکلات بسیار زیادی دارند و مهدی عبدی نتوانسته است انتظارات یحیی و هواداران مشتاق این تیم را بر آورده کند. آرمان رمضانی نیز که در این فصل فرصت زیادی برای بازی به دست نیاورد، در زمان حضور اندک خود در زمین هم عملکرد قابل قبولی نداشته است.

در قلب خط دفاع پرسپولیس، کاپیتان سید جلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان بدون شک در این دیدار در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و به نظر می‌رسد در این دیدار یحیی به مهدی شیری فرصت بازی خواهد داد تا سیامک نعمتی یک خط جلوتر به کار گرفته شود. شاید به نظر برسد که یحیی گل‌محمدی در این بازی حساس و به خاطر شرایط خاص تیم پرسپولیس با چهار و یا حتی پنج هافبک میانی بازی را آغاز کند، چرا که شاید شکست در این دیدار، کار او با پرسپولیس را در ادامه مسابقات لیگ بیش‌ازپیش دشوار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احتمالا تنها غایب پرسپولیس در این دیدار علی شجاعی، مدافع سمت چپ این تیم باشد که در بازی قبل مقابل ذوب‌آهن از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شد. او در آن دیدار به جای سعید آقایی که محروم شد، به کار گرفته شد.

در طرف دیگر میدان، تیم فوتبال استقلال که با کادر جدید خود روند رو به رشدی داشته است، بدون محروم و مصدوم و با کلیه نفرات خود پا به این مسابقه خواهد گذاشت. آن‌ها که درباره حضور چند مهره کلیدی خود از جمله شجاعیان، شیخ دیاباته، محمد نادری نیز نگران بودند حالا به نظر می‌رسد با استراحت دادن به این بازیکنان، شرایط بازی در این رقابت حساس برای آنان فراهم کرده باشد.

بدون شک برای استقلال صدرنشین، دربی ۹۴ حساسیت ویژه‌ای دارد چرا که آن‌ها از سال ۹۷ تاکنون موفق نشده‌اند در لیگ برتر پرسپولیس را شکست دهند. آخرین پیروزی آن‌ها سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام حذفی بود که موفق شدند در ضربات پنالتی رقیب دیرینه را شکست بدهند.

به نظر می‌رسد تیم فوتبال استقلال پس از هشت بازی، در این شهرآورد تیم کاملی را در اختیار خواهد داشت و محمود فکری این فرصت را دارد تا ترکیبی متفاوت و سراسر هجومی را به نمایش بگذارد. بازگشت میلیچ به تمرینات پس از سپری کردن جریمه انضباطی باشگاه، حضور مهدی قائدی در خط حمله در کنار دیاباته که به نظر می‌رسد از ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشته باشد و شاید بتوان گفت حضور رشید مظاهری در درون دروازه، بدون شک ترکیبی از مهمترین بازیکن استقلال در این فصل از رقابت‌ها خواهد بود.  مظاهری در چند دیدار اخیر با واکنش‌های عالی مانع از شکست استقلال شده است و چنین به نظر می‌رسد که حضور او در دروازه، ضعف خط دفاعی استقلال را کاملا پنهان می‌کند.

نگرانی دو تیم در این دیدار انتخاب داور مناسب برای قضاوتی عادلانه است. موضوعی که اکثر اوقات قبل و پس از پایان دیدار حواشی بسیار زیادی را به همراه دارد. محمدحسین زاهدی فر، رضا کرمانشاهی و سیدمهدی سیدعلی از گزینه‌های اصلی قضاوت در این دیدار هستند.

بیشتر از ورزش