ایلان ماسک از مردم خواست به استفاده از «سیگنال» روی آورند

در واکنش به به‌روزرسانی شرایط حریم خصوصی واتساپ


Tobias SCHWARZ / AFP / POOL

بعد از اجبار کاربران از سوی واتساپ برای قبول شرایط جنجالی جدید حریم خصوصی این برنامه، ایلان ماسک از مردم خواست به برنامه سیگنال، که بر حفظ حریم خصوصی کاربران متمرکز است روی آورند. 

بعد از آن که عبارت «واتساپ» به دلیل سیاست جدید حریم خصوصی این برنامه به یکی از عبارات پراشاره در توییتر تبدیل شد، رئیس شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا روز پنجشنبه توییت کرد: «از سیگنال استفاده کنید.»

این برنامک که متعلق به فیس‌بوک است همه کاربران را مجبور خواهد کرد تا ۸ فوریه سیاست جدید را بپذیرند یا دیگر به پیام‌ها و مخاطبان خود دسترسی نخواهند داشت. 

شرایط جدید بدان معنی است که اطلاعات خصوصی که از سوی واتساپ گردآوری می‌شود، از جمله آدرس اینترنتی کاربران و شماره تلفن آنان، با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد. 

این میلیاردر دینای فناوری که به تازگی از جف بزوس، مدیرعامل آمازون عبور کرد و روز پنجشنبه به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد، همچنین تصویر طنزی منتشر کرد که به نحوه رفتار فیس‌بوک درباره حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین بار نیست که ایلان ماسک از فیس‌بوک انتقاد کرده است و پیش‌تر و در ماه فوریه سال گذشته نیز این رسانه اجتماعی را «علیل» نامید. 

او همچنین هشتگ «فیس‌بوک را پاک کنید» را در توییت خود گذاشت که اشاره به کازار محبوب دیگری در آن زمان دارد که به دلیل جنجال متفاوتی درباره حریم خصوصی کاربران به راه افتاده بود. 

نه شرکت اسپیس‌اکس و نه تسلا صفحات رسمی در فیس‌بوک ندارند چرا که آقای ماسک در سال ۲۰۱۸ دستور داد صفحات شرکت‌های خود از این شبکه حذف شوند. 

او ادعا کرد که «نمی‌دانست» دو شرکتش صفحاتی در این شبکه داشته‌اند. 

او در آن زمان توییت کرد: «من از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنم و هیچ وقت این کار را نکرده‌ام. بنابراین احساس نمی‌کنم که من شهید این راه بوده‌ام یا شرکت‌هایم آسیب شدیدی از عدم استفاده از آن خورده‌اند.» 

او افزود: «این یک بیانیه سیاسی نیست و آن را به این دلیل انجام نمی‌دهم که کسی مرا به انجام آن به چالش کشیده باشد. من از فیس‌بوک خوشم نمی‌آید، باعث ترس و دلهره من می‌شود، متاسفم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی