ایلان ماسک ثروتمند ترین فرد جهان شد

ماسک درحال برنامه ریزی برای ایجاد یک منطقه قابل سکونت در مریخ است

 ماسک گفت نیمی از ثروتش را برای زمین و نیمی را در مریخ صرف خواهد کرد-Saul MARTINEZ / Getty Images via AFP

ایلان ماسک بار دیگر بر تعهد خود در استفاده از ثروت کلانش برای ساخت یک شهر «خودپایدار» در مریخ، تاکید کرد.

 این میلیاردر عرصه فناوری که روز پنجشنبه با تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس را پشت سر گذاشت، یکی از پست‌های توییتر سال ۲۰۱۸ خود را -که در آن توضیح می‌دهد برای پول‌هایش چه برنامه‌ای دارد- به پست ثابت صفحه توییتر خود اضافه کرده است. این توییت می‌گوید: «در حدود نیمی از ثروت من به حل مسائل زمین اختصاص خواهد یافت و نیمی دیگر برای پایه‌ریزی یک شهر خودپایدار در مریخ برای اطمینان از ادامه حیات (همه گونه‌ها)، در صورتی که یک سیارک با زمین برخورد کند؛ مانند آنچه که در جریان دایناسورها اتفاق افتاد، یا جنگ جهانی سوم که در آن، ما خودمان را نابود کنیم.»

این پست، رشته توییتی بود که تلاش داشت ثروت هنگفت و کلان او را توجیه کند. او در توییت خود نوشت: «شما باید بپرسید چرا من پول می‌خواهم. دلیل آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید. زمان بسیار کمی برای تفریح هست. خانه‌های تفریحی و قایق‌های تفریحی و چیزهای نظیر آن ندارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک که ثروت خالص او اینک بالغ بر ۱۸۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، بارها از طرح‌های خود برای اسکان انسان در مریخ سخن گفته و اظهار داشته است که برنامه‌اش این است که روی سیاره سرخ از دنیا برود. او به‌عنوان مدیر «اسپیس ایکس» تاکنون پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه فرستادن اولین انسان‌ها به مریخ داشته است. هدفی که به گفته او می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ محقق شود. اسپیس ایکس ماه گذشته یک پرواز آزمایشی تا حد زیادی موفق روی فضاپیمای استارشیپ خود انجام داد که امید می‌رود برای حمل‌ونقل بار و انسان درون منظومه شمسی مورداستفاده قرار گیرد.

طرح اولیه استارشیپ SN8 پیش از مانور فرودی که به برخورد و انهدامش انجامید، به ارتفاع ۱۲/۵ کیلومتری دست یافته بود. شرکت اسپیس ایکس در ماه اکتبر پس از آن که در خصوص شرایط سرویس و خدمات پروژه اینترنتی استارلینک خود بیان کرده بود که این شرکت ممکن است قوانین بین‌المللی را در هیچ سکونتگاه آینده انسانی به رسمیت نشناسد، به بحث‌ها و جدل‌های بسیاری دامن زده بود. در این بند و تبصره‌ها، با اشاره به اینکه مریخ را یک سیاره آزاد می‌شناسد، اعلام شده بود: «اختلافات، در زمان استقرار در مریخ با حسن‌نیت و بر اساس قوانین خودگردان حل‌وفصل خواهند شد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی