عبور هواپیماهای قطر از آسمان عربستان پس از سه سال و نیم

ریاض در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد روابط با قطر را از سر خواهد گرفت

نخستین پرواز تجاری قطری که قرار است امشب از آسمان عربستان عبور کند- Qatar Airways

خطوط هوایی قطر روز پنجشنبه اعلام کرد استفاده از آسمان عربستان سعودی در مسیر پروازهای بین‌المللی خود را، پس از گذشت حدود سه و نیم سال، از امشب از سر خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، هواپیمایی قطر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، «امشب خطوط هوایی قطر مسیر برخی پروازهای خود را از طریق حریم هوایی سعودی تغییر خواهد داد.»

در ادامه این توییت نوشته شده است که نخستین پرواز تجاری قطری که قرار است امشب از آسمان عربستان عبور کند، ساعت ۲۰:۴۵ دوحه را به مقصد ژوهانسبورگ ترک خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی و تعدادی از متحدان منطقه‌ای آن، اواسط سال ۲۰۱۷ کلیه روابط خود را با قطر به دلیل اختلاف بر سر برخی سیاست‌های دوحه از حمله نزدیکی با تهران، قطع کردند.

ریاض روز سه‌شنبه در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، که در شهر العلا در غرب عربستان برگزار شد، اعلام کرد روابط با قطر را از سر خواهد گرفت.

امارت متحده عربی نیز، که در حمایت از عربستان روابط خود را با قطر قطع کرده بود، گفته است کشورهای تحریم ‌کننده قطر طی یک هفته روابط تجاری با دوحه را از سر می‌گیرند.

به گفته انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات، اقداماتی که قرار است ظرف یک هفته پس از توافق العلا انجام شوند شامل برقراری پروازهای تجاری، کشتیرانی و تجارت خواهند بود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ژوئن ۲۰۱۷ به دلایلی از جمله حمایت دوحه از اخوان المسلمین و همکاری با ایران، روابط خود را با قطر قطع و محدودیت‌هایی را بر آن اعمال کردند.

بیشتر از جهان