پنس: حمله به کنگره قابل تحمل نیست

آقای ترامپ هنوز به هوادارانش نگفته است که به اشغال محوطه کنگره پایان دهند

تصویری از یورش حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا- REUTERS/Jim Urquhart

معاون رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: «اعتراض حق هر آمریکایی است، اما این حمله به کنگره قابل تحمل نیست، و آنهایی که در آن دست دارند به اشد مجازات خواهند رسید.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توییتی از هوادارنش که به ساختمان کنگره آمریکا یورش برده‌اند خواست رفتاری «صلح‌آمیز» داشته باشند.

آقای ترامپ در توییتر نوشت: «از هر کسی که در [محوطه] کنگره ایالات متحده است می‌خواهم که صلح‌‌آمیز باشد. خشونت نه! یادتان باشد، ما حزب نظم و قانون هستیم. به قانون و مردان و زنان آبی‌پوش ما [پلیس] احترام بگذارید. متشکرم!» آقای رامپ به هوادارانش نگفته است که به اشغال محوطه کنگره پایان دهند.

بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی، هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره هجوم بردند.

عده‌ای از هواداران ترامپ وارد محوطه کنگره آمریکا شده‌اند.

این اولین بار در تاریخ آمریکاست که ساختمان کنگره آمریکا مورد یورش قرار می‌گیرد. نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ترامپ خواست شکست را بپذیرد و به هوادارانش بگوید از ساختمان کنگره بیرون بروند.

یک نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین به سی‌ان‌ان گفت که در دفترش پنهان شده است. مایک گلگر، نماینده جمهوریخواه ایالت ویسکانسین، از ترامپ خواست به هوادارانش بگوید از کنگره بیرون بروند

به گزارش شبکه های خبری فاکس و سی‌ان‌ان برخی تظاهرکنندگان وارد ساختنمان کنگره شده‌اند.

در حالی که شرایط بحرانی در کنگره آمریکا ادامه دارد، شهردار واشنینگتن دی سی از ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی مقررات منع رفت و آمد اعلام کرد.

تصاویر سی ان ان اعزام نیروهای پلیس به سوی محوطه کنگره آمریکا را نشان داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، پلیس برای متفرق کردن هواداران ترامپ گاز اشک آور شلیک کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که جلسه مشترک کنگره برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، شماری از هواداران ترامپ پرچم به دست به سمت ساختمان کنگره هجوم برده اند.

تظاهرکنندگان هوادار ترامپ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شکست ترامپ اعتراض دارند.

شبکه‌های خبری آمریکا تصاویری از ورود تظاهرکنندگان هوادار ترامپ به داخل بنای کنگره را پخش کردند.

فاکس نیوز گفت که جلسه مشترک کنگره به دلیل «تهدیدات امنتی» دچار وقفه شده است. آخرین خبرها حاکی است که نیروهای امنیتی به نمایندگان کنگره گفته اند که محل کنگره را ترک کنند.

تصاویر فاکس نیوز، هواداران ترامپ را با پرچم های آمریکا و نام ترامپ در داخل ساختمان کنگره نشان می‌داد.

بنا به گزارش‌ها، نیروهای امنیتی به اعضای کنگره گفتند که «پناه بگیرند».

مایک پنس در جلسه مشترک کنگره گفت که قانونا قدرت تغییر نتیجه انتخابات را ندارد. اندکی بعد، ترامپ در توییتر مایک پنس را به دلیل اعلام ناتوانی از تغییر نتیجه انتخابات به باد حمله گرفت.

در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری، میچ مک کانل و چاک شومر، رهبران اکثریت جمهوری‌خواه و اقلیت دموکرات سنا، هر دو خواهان تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شدند.