رهبر جمهوری‌خواهان سنا پیروزی جو بایدن را تایید کرد

میچ مک کانل: کنگره حق ندارد رای مردم آمریکا را تغییر دهد

 میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا - POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری، میچ مک کانل و چاک شومر، رهبران اکثریت جمهوریخواه و اقلیت دموکرات سنا، هر دو خواهان تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

 میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا، در جلسه مشترک کنگره گفت هیچ دلیلی بر اثبات تقلب در انتخابات به دست نیامده است.

مک کانل گفت کنگره نمی تواند نتیجه رای مردم را تغییر بدهد.

رئیس اکثریت سنا گفت با این که از دونالد ترامپ حمایت کرده، ولی به دلیل ناخشنودی بازنده انتخابات نمی توان دموکراسی آمریکا را به خطر انداخت.

میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوری خواه سنا گفت تمام دعاوی حقوقی آقای ترامپ مربوط به تقلب در انتخابات از سوی دادگاه ها و قاضی هایی که خود آقای ترامپ منصوب کرده، رد شده اند.

مک کانل گفت ما باید وطن پرستی را نه فقط در پیروزی، بلکه در شکست هم نشان بدهیم.

آقای مک کانل با رد اعتراض سناتورها و اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به نتیج انتخابات گفت: «ما باید وطن پرستی را نه فقط در پیروزی، بلکه در شکست هم نشان بدهیم.»

او در سخنان خود در جلسه مشترک کنگره اضافه کرد: «اگر رای مردم را در نظر نگیریم، کل جمهوری ما آسیب خواهد دید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از سخنان آقای مک کانل، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا از تریبون جلسه مشترک کنگره گفت: «این جلسه تشریفاتی و تنها برای تایید نتیجه انتخاباتی است که هم کالج الکترال و هم ایالتها تایید کرده اند.»

او افزود: « کنگره حق باطل کردن رای مردم آمریکا را ندارد... و هیچ شواهدی مبنی بر تقلب در انتخابات وجود ندارد و اعتراض برخی از اعضای کنگره بی پایه است.»

آقای شومر گفت که جمهوری خواهان و همه مردم می دانند که روز بیستم ژانویه جو بایدن و کامالا هریس سوگند خواهند خورد.

رهبر اقلیت دموکرات سنا افزود: « اعتراض به نتایج انتخابات، ضربه مهلکی به نظام دموکراتیک و خود حزب جمهوریخواه است.... اقدام جمهوریخواهان باعث شرمساری خودشان، حزبشان و کل کشور خواهد بود.»

آقای شومر با محکوم کردن تلاش برخی نمایندگان کنگره برای تغییر نتیجه انتخابات گفت: «دنیا الان دارد از خود می پرسد که آیا آمریکا هنوز مشعلدار دموکراسی در جهان هست یا نه.»