ایتالیا وضعیت اضطراری کرونا را تا اواخر ژوئیه تمدید می‌کند

وضعیت اضطراری فعلی قرار بود تا پایان ژانویه ادامه داشته باشد

روز سه‌شنبه، ایتالیا ۶۴۹ مرگ مرتبط با ویروس کرونا را گزارش کرد که تقریبا دو برابر آمار روز گذشته این کشور است - Vincenzo PINTO / AFP

به گزارش رسانه‌های محلی، ایتالیا در نظر دارد وضعیت اضطراری ناشی از همه‌گیری کرونا را تا ۳۱ ژوئیه تمدید کند.

وضعیت اضطراری فعلی که قرار بود تا پایان ژانویه ادامه داشته باشد به دولت اختیارات بیشتری می‌دهد و مقامات می‌توانند با سهولت بیشتری کاغذبازی‌های اداری که مانع اخذ بعضی از تصمیمات می‌شوند را دور بزنند.

روزنامه ملی ایل مساجروا روز چهارشنبه نوشت که وضعیت اضطراری ممکن است برای شش ماه دیگر تمدید شود.

دولت ایتالیا اولین بار این سیاست را آخر ژانویه سال گذشته اعمال کرد و بعد از کشف دو مورد اول ابتلا به کووید-۱۹ در گردشگرانی چینی در رم، تمام پروازها از/به چین را متوقف کرد.

روز سه‌شنبه، ایتالیا ۶۴۹ مرگ مرتبط با ویروس کرونا را گزارش کرد که تقریبا دو برابر آمار روز گذشته این کشور است. در این روز همچنین ۱۵هزار و ۳۷۸ مورد ابتلای جدید ثبت شد که از ۱۰ هزار و ۸۰۰ مورد روز دوشنبه بالاتر بود. از آغاز شیوع این بیماری تاکنون، ایتالیا ابتلای ۲/۱ میلیون نفر را تایید کرده و ۷۶ هزار و ۳۲۹ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا ثبت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اقدام برای کنترل موج دوم شیوع و جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و نیز تسریع کارزار ملی واکسینه کردن شهروندان، دولت ایتالیا بازگشایی مدارس را تا ۱۱ ژانویه به تعویق انداخت و اعلام کرد که پیست‌های اسکی تا ۱۸ ژانویه تعطیل خواهد ماند.

این در حالی است که جوزپه کونته، نخست‌وزیر این کشور، احتمالا با هیئت وزرا چالشی سیاسی خواهد داشت چرا که  قرار است در دیدار هفته جاری، برنامه احیای اقتصادی کشور تایید و تصویب شود. متئو رنزی، نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب ویوا ایتالیا، تهدید کرده است که حمایت خود از دولت ائتلافی را متوقف می‌کند چرا که طرح آقای کونته برای احیای اقتصادی به اندازه کافی بلندپروازانه نیست.

ایتالیا یکی از اعضای اصلی ذی‌نفع در بسته اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا است و انتظار دارد ۲۰۸ میلیارد یورو به شکل وام‌های بلاعوض یا کم‌بهره دریافت کند؛ اما بزرگ‌ترین چالش این است که این پول چگونه استفاده خواهد شد؛ چرا که ایتالیا در کل اتحادیه اروپا بیشترین میزان بدهی دولتی را دارد و حتی پیش از ضربه کووید-۱۹ هم با اقتصادی رو به زوال دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان