اتحادیه اروپا به دلیل کندی روند واکسیناسیون مورد انتقاد قرار دارد

قرنطینه و محدودیت‌های مربوط به کرونا در آلمان تا سه هفته دیگر تمدید شد

مرکل معتقد است تنها با یک طرح ملی نمی توان با اجرای واکسیناسیون جلوی شیوع کرونا را گرفت - Michael Kappeler / POOL / AFP

صدر اعظم آلمان در مورد روند واکسیناسیون در این کشور گفت که واکسیناسیون تنها یک کار ملی نیست و سفارش واکسن برای کل اتحادیه برای اتحادیه اروپا ضروری است.  او افزود که این کار "به نفع آلمان است" زیرا این کشور توسط کشورهای عضو دیگر اتحادیه اروپا و در میانه منطقه تجاری اتحادیه اروپا احاطه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد، اگر ما تعداد زیادی را واکسینه کنیم اما همسایگان ما این کار را نکنند، به دلیل مرزهای باز اتحادیه اروپا، مؤثر نخواهد بود. بنابربه دنبال تلاش‌های ملی نیستیم. بلکه ما فکر می‌کنیم موثرترین محافظت از سلامتی برای ما می‌تواند از طریق یک روش مشترک اروپایی حاصل شود.

اتحادیه اروپا به دلیل کندی توزیع واکسن کرونا مورد انتقاد قرار دارد. اگرچه آلمان تقریباً ۳۱۷هزار نفر را طی یک هفته و تا روز سه‌شنبه واکسینه کرده بود. اقدامی که نشان می‌دهد در مقایسه با چندین کشور دیگر اتحادیه اروپا، شرایط آلمان بهتر است. اما منتقدان به پیشرفت سریع‌تر در بریتانیا، ایالات متحده و اسرائیل اشاره کرده‌اند.

جنس اسپان، وزیر بهداشت آلمان که با انتقاد از سوی ائتلاف حاکم آلمان مواجه شده است، بارها گفته که واکسیناسیون همان‌طور که انتظار می‌رود در حال پیشرفت است و دلیل شروع کند این است که تیم‌ها ابتدا برای واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیرتر به خانه‌های سالمندان می‌روند. مرکل نیز با حمایت از او گفت که فکر می‌کند اسپان "کار بزرگی" انجام می‌دهد.

دولت آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که محدودیت‌های مربوط به کرونا در این کشور را تا ۳۱ ژانویه و به مدت سه هفته دیگر، تمدید می‌کند. محدودکردن ارتباطات اجتماعی و تردد مردم در مناطق خطرناک بیشتر است. زیرا تلاش بر این است که تعداد نگران‌کننده مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را کاهش دهد.

در همین رابطه، آسوشیتدپرس به نقل از صدراعظم آلمان نوشت: «باتوجه‌به نوع ویروس جهش‌یافته کرونا که در انگلیس ظاهر شده، حفظ محدودیت‌ها  کاملاً ضروری است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنگلا مرکل پس از یک کنفرانس ویدئویی طولانی با ۱۶ فرماندار ایالتی آلمان گفت: ما باید به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم یک‌بار دیگر زنجیره بیماری را متوقف کنیم. در غیر این صورت، ما فقط پس از یک آرامش کوتاه دوباره به یک محدودیت جدید باز خواهیم گشت. او افزود ظهور نوع جدید ویروس در انگلیس "یک دلیل اضافی" برای ادامه محدودیت‌ها است که چند مورد از این نوع نیز در آلمان شناسایی شده است.

قرار است مرکل و فرمانداران مجدداً در ۲۵ ژانویه درباره آنچه بعد از پایان ماه اتفاق می‌افتد، دوباره تصمیم‌گیری کنند.
مرکل در این‌باره گفت، مرکز کنترل بیماری این کشور می‌گوید انتظار دارد از ۱۷ ژانویه تصویری قابل‌اعتماد از آنچه در جریان است، داشته باشد.

در روز سه‌شنبه ، متوسط نرخ ابتلا به بیماری ۱۳۴.۷ در هر ۱۰۰هزار در سراسر کشور بود و ۹۴۴ مورد مرگ نیز طی ۲۴ ساعت قبل از آن، به مقامات گزارش شد که یکی از بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه ویروس کرونا، از ابتدای شیوع بیماری، در کشور است.

آلمان از ۲ نوامبر تعطیلی نسبی در سراسر کشور را آغاز کرد و رستوران‌ها، بارها، امکانات تفریحی و ورزشی را تعطیل کرد. اما وقتی این امر نتوانست شیوع بیماری را کاهش دهد، محدودیت جدیدی اعمال شد و تعطیلی فعلی - که مغازه‌ها و مدارس غیرضروری را نیز شامل می‌شود - از ۱۶ دسامبر به اجرا درآمد.

در سایر کشورهای اروپایی نیز، محدودیت‌ها تمدید شده است. با ادامه یافتن شیوع همه‌گیری ویروس کرونای جدید در بریتانیا که گفته می‌شود سرعت سرایت آن ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر است، این کشور از روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه برای مدت حدود یک ماه و نیم، وارد قرنطینه سراسری شد.

بیشتر از جهان