آخرین فرصت‌ها برای رونالد کومان و بارسلونا

این شاید آخرین شانس بارسلونا برای ماندن در کورس قهرمانی باشد

رونالد کومان سرمربی هلندی تیم بارسلونا - LLUIS GENE / AFP

تیم فوتبال بارسلونا که بی‌گمان یکی از پرافتخارترین باشگاه‌ها در اسپانیا و فوتبال باشگاهی در جهان است، این روزها شرایط مساعدی ندارد. بعد از ناکامی فصل گذشته این تیم در به دست آوردن مقام قهرمانی، چه در مسابقات اروپایی و چه در لیگ داخلی اسپانیا، مسئولان این تیم تصمیم به جذب رونالد کومان، سرمربی هلندی آن‌زمان تیم ملی فوتبال هلند گرفتند و پس از کش‌وقوس‌های فراوان او را به نیوکمپ آوردند.

کومان که خود سابق بر این و در سال‌های دور به‌عنوان بازیکن در این تیم حضور داشت، امیدوار بود تا بتواند در جایگاه سرمربی هم در این تیم عملکرد موفقی داشته باشد اما مشکلات بارسا از همین‌جا آغاز شد؛ از جایی که او اعلام کرد که دیگر حاضر نیست با برخی از بازیکنان این تیم از جمله جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، لوییس سوارز و ساموئل اومتیتی همکاری کند و حضور خود را به نبود آن‌ها منوط کرد. او دلیل این کار را پا به سن گذاشتن این بازیکنان می‌دانست و تصمیم داشت بیشتر به جوانان میدان دهد.

لیونل مسی هم که از شرایط فصل گذشته بارسا و مدیرعامل این تیم ناراضی بود، با به وجود آمدن مسائل جدید، تصمیم به ترک باشگاه گرفت. تیم بارسلونا که با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو بود ترجیح می‌داد  بیشتر بازیکنانش را حفظ کند ولی درعین ناباوری، لوییس سوارز، مهاجم اصلی خود را به‌راحتی از دست داد و او راهی اتلتیکو مادرید شد. از دست دادن او به قدری مشکل‌آفرین شد که این تیم در بیشتر مسابقات، در گلزنی ناموفق عمل کرد و مسی نیز به‌تنهایی نتوانست جور کل تیم را بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به تازگی رونالد کومان مصاحبه‌ای انجام داده و رفتن سوارز را خواست خود بازیکن اعلام کرده است. مسی هم که به دلیل مشکلاتی که در قراردادش وجود داشت نتوانست بارسا را ترک کند، به نظر می‌آید از لحاظ روحی دچار مشکل شده است و نمی‌تواند مانند گذشته مهارت‌های خود را در زمین به نمایش بگذارد. از طرفی آسیب‌دیدگی کوتینیو هم که در مسابقه با تیم فوتبال ایبار به وجود آمد،  منجر به جراحی مینیسک پا شد و وی را به مدت چهار ماه از میدان‌ها دور نگه خواهد داشت. مشکلات مالی نیز کماکان برای بارسایی‌ها وجود دارد؛ این موضوع تا جایی پیش رفته است که آن‌ها مجبور شدند درصدی از قرارداد بازیکنان را کسر کنند و این مسائل به آن‌ها اجازه نداد تا بتوانند ممفیس دپای، بازیکن هلندی تیم لیون را که مدنظر کومان برای خط حمله بود، جذب کنند.

اما اگر از سوی دیگر به این موضوع نگاه کنیم، تیم فعلی بارسلونا همان تیمی است که در یکی دو فصل اخیر نتایج قابل قبولی کسب کرده بود و شاید این مشکلات از خود سرمربی این تیم و کارآمد نبودن تاکتیک‌های مناسب وی برای تیم بارسلونا باشد که باعث شده است این تیم اینک بعد از ۱۵ بازی در رده پنجم جدول و فاصله ۱۱ امتیازی با صدر قرار داشته باشد. تیم فوتبال بارسلونا امشب در خارج از خانه، در مقابل تیم اوئسکا که آخرین تیم در جدول رده‌بندی است مسابقه خواهد داد و این شاید آخرین شانس بارسلونا برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و آخرین شانس رونالد کومان، مربی این تیم، برای برای بقا در سمت خود باشد. قطعا انتخابات پیش‌رو برای تعیین روسای جدید این باشگاه، که به‌زودی انجام خواهد گرفت، امیدواری‌ها را به این تیم باز خواهد گرداند.

بیشتر از ورزش