منع حضور شاهزاده هری در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان نظامی به دستور ملکه

مقام‌های دربار پیش‌تر گفته بودند ملکه هیچ اطلاعی از تصمیم به رد حضور شاهزاده هری در این مراسم نداشته است

شاهزاده هری و مگان مرکل در مراسم «روز یادبود» در ماه نوامبر ۲۰۱۹- Tolga AKMEN / AFP

براساس گزارش‌ها، ملکه بریتانیا شخصاً وارد عمل شده بود تا شاهزاده هری را از شرکت در مراسم «روز یادبود» در ماه نوامبر منع کند.

در هشتم ماه نوامبر، شاهزاده ولز [ولیعهد، شاهزاده چارلز]، دوک و دوشس کمبریج [شاهزاده ویلیام و همسرش] و شاهدخت سلطنتی [شاهدخت آن، دختر ملکه] برای بزرگداشت نظامیانی که جان خود را حین انجام وظیفه از دست داده‌اند، در مقابل گور نمادینی که برای آن‌ها ساخته شده است، به علیاحضرت پیوستند.

دوک ساسکس [شاهزاده هری] که در ماه آوریل به کالیفرنیا نقل مکان کرد، غایب این مراسم بود و گزارش‌ها آن زمان از رد درخواستش برای گذاشتن تاج گل به نام او حکایت می‌کرد.

در عوض تصاویری منتشر شده است که دوک و دوشس ساسکس [شاهزاده هری و همسرش] را در حال گذاشتن یک تاج گل را بر روی قبر دو سرباز کشورهای مشترک‌المنافع در گورستان ملی لس‌آنجلس نشان می‌دهد.

مقام‌های دربار گفته بودند ملکه هیچ اطلاعی از تصمیم به رد حضور شاهزاده هری در این مراسم نداشته، اما اکنون ادعا شده که علیاحضرت خود شخصاً درخواست شاهزاده را رد کرده است.

یک منبع به دیلی‌میل گفت: «مراسم «روز یادبود» یک مراسم فوق‌العاده مهم در تقویم کاری علیاحضرت است و بدون اطلاع او در این مراسم هیچ کاری انجام نمی‌شود.»

«واکنش مردم به پاسخ دربار به درخواست هری، منفی بوده است؛ اما این تصمیم ملکه بود و اتفاقاً نظر او در این خصوص سفت و سخت بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این منبع، «تنها دو ثانیه» طول کشید تا ملکه نظر خود را اعلام کند. منبعی دیگر می‌گوید: «ملکه عقیده دارد که یا شما به وظایف سلطنتی کاملاً متعهدید، یا نیستید. نمی‌توان گزینشی برخورد کرد.» 

در ماه مارس گذشته شاهزاده هری از وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کرد و اکنون در کالیفرنیا با دوشس ساسکس، مگان مارکل و پسرشان آرچی زندگی می‌کند.

این زوج به‌تازگی عکس‌های سیاه‌وسفیدی از خود در دوران کودکی را در تارنمای تازه راه‌اندازی‌شده‌شان برای سازمان غیرانتفاعی خود، آرچ‌وِل، به اشتراک گذاشته‌اند.

یکی از این تصاویر، مگان مارکل را نشان می‌دهد که مادرش دوریا راگلند را در آغوش گرفته است. عکسی دیگر شاهزاده هری را نشان می‌دهد که بر روی شانه‌های مادر فقیدش، شاهدخت دایانا، نشسته است.

این زوج همچنین نامه ای به سال ۲۰۲۱ در این تارنما منتشر کردند که در آن آمده است: «من پسر مادرم هستم. من مادر پسرمان هستم. با هم آرچ‌وِل را به شما تقدیم می‌کنیم.»

«ما به بهترین ویژگی‌ها در انسانیت اعتقاد داریم؛ زیرا بهترین انسان‌ها را دیده‌ایم. ما ترحم و مهربانی را از مادران و غریبه‌های بسیاری تجربه کرده‌ایم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی