پیام ملکه الیزابت به مناسبت سال نو میلادی: روزهای بهتری در راه است

«دوباره در کنار خانواده و دوستان خود خواهیم بود»

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا-Glyn KIRK / AFP / POOL

ملکه الیزابت دوم ضمن تبریک سال نو، پیامی حاوی امید در شبکه‌های اجتماعی‌ منتشر کرده است.

روز پنجشنبه، حساب رسمی اینستاگرام خانواده سلطنتی پایان سال ۲۰۲۰ را با انتشار چهار عکس منتخب از سال گذشته اعلام کرد.

در اولین عکس، ملکه و دوک ادینبورگ دیده می شود که هفتاد و سومین سالگرد ازدواج خود را در ماه نوامبر با خواندن کارتی از نتیجه‌هایشان، پرنس جورج  پرنسس شارلوت و پرنس لوئیس جشن می‌گیرند.

عکس دوم برج گرد در کاخ وینزور را نشان می‌دهد که به احترام کارکنان مراقبت‌های بهداشتی با نور آبی نورپردازی‌ شده است. این کاخ جایی است که ملکه و شاهزاده فیلیپ در طول همه‌گیری کرونا بیشتر در آن اقامت داشته‌اند. 

در زیرنویس آمده است: «برج گرد کاخ وینزور امسال برای تشکر از کارکنان سازمان ملی بهداشت برای تلاش‌های حیاتی‌شان در مبارزه با همه‌گیری، دو باره آبی شد.»

پست اینستاگرام همچنین شامل عکسی از چهارراه موسوم به سیرک پیکادیلی در لندن در ماه آوریل است که تصویری از ملکه را همراه با پیامی از او به ملت نشان می‌دهد. آخرین عکس نیز کاپیتان سر تام مور ۹۴ ساله را در قلعه ویندزور نشان می‌دهد که در ماه ژوئیه برای تلاش‌هایش جهت جمع‌آوری کمک برای سازمان ملی بهداشت نشان شوالیه دریافت کرد. 

در توضیح این عکس‌ها آمده است: «اگرچه ممکن است هنوز سختی‌های بیشتری در پیش رو داشته باشیم، ولی جای خوشبختی است که می‌دانیم که روزهای بهتر از راه خواهد رسید. دوباره در کنار دوستانمان خواهیم بود. دوباره در کنار خانواده‌های خود خواهیم بود. دوباره ملاقات خواهیم کرد.»

این پیام شبیه همان پیامی است که ملکه در آوریل گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی از کاخ وینزور خطاب به ملت ایراد داشت.

ملکه در آن زمان گفت: «من در حالی با شما صحبت می‌کنم که همه با مشکلات فزاینده دست به گریبانم. اختلالی در زندگی کشور ما حادث شده است: اختلالی که باعث اندوه برخی، مشکلات مالی برای بسیاری و تغییرات عظیم در زندگی روزمره همه ما شده است.»

ملکه پس از ابراز تشکر از کارکنان سازمان ملی بهداشت و کارگران ضروری، به کشور اطمینان داد که اگر متحد و فداکار بمانند، می‌توانند بر ویروس غلبه کنند.

وی پیام خود را این‌گونه پایان داد: «اگرچه ممکن است هنوز سختی‌های بیشتری در پیش رو داشته باشیم، ولی جای خوشبختی است که می‌دانیم که روزهای بهتری از راه خواهد رسید. دوباره در کنار دوستانمان خواهیم بود. دوباره در کنار خانواده های خود خواهیم بود. دوباره ملاقات خواهیم کرد.» «اما در حال حاضر، می‌خواهم بهترین‌ها را برای شما آرزو کنم.» 

در پاسخ به آخرین پیام ملکه، در میانه مبارزه بریتانیا با نسخه جهش یافته ویروس کرونا، بسیاری از طرفداران سلطنت آرزوهای خوب خود را برای سال جدید به اشتراک گذاشتند.

یکی نوشت: «رهبری الهام‌بخش. سال۲۰۲۱  بر همه شما مبارک!»

دیگری گفت: «این پیام تسلی بخش است. در سال ۲۰۲۱ مبارزه را از سر خواهیم گرفت.»

© The Independent

بیشتر از زندگی